مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

479
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

155
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری پرورش گیاهان با استفاده از اصول طراحی ترغیبی برای کودکان

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 62

چکیده

 طراحی اشیا می تواند افراد را به انجام فعالیتی ترغیب نماید. در دوران کودکی, محیط نقش مهمی را در انگیزه فعالیت و یادگیری حین فعالیت ایفا می کند. امروزه به دلیل تغییر شیوه و محل زندگی کودکان در فضاهای شهری, امکان تجربه طبیعت به ندرت براشان فراهم است. از سوی دیگر نگهداری از گیاهان, فعالیتی است که در حیطه مسلولیت های بزرگسالان گنجانده شده است. در این پژوه, نحوه یادگیری پرورش گیاهان با استفاده از اصول طراحی ترغیبی برای کودکان مورد مطالعه قرار گرفته است. در این راستا پیش دبستانی شهید هیدخ در منطقه 19 تهران به مدت هشت ماه مورد مطالعه موردی قرار گرفت. روش شناسی مورد استفاده در این پژوه از نوع کاربردی کیفی می باشد. بر پایه-متد هشت گامه مطرح شده توسط فاگ, معیارهای اصلی طراحی استخراج و پس از بررسی های انجام شده بر اساس ارزش گذاری پارامترها, بست های بازیگون برای ترغیب کودکان پیش دبستانی به پرورش گیاهان ارائه گردید. پس از ارزیابی های صورت گرفته از سوی ده کارشناس آموزشی و سه کارشناس کشاورزی و آزمون های انجام شده با چهل و شش دانش آموز, نتایج معنادار نشان داد که استفاده از اصشول طراحی ترغیبی و انضمام عناصر بازیگون, میزان علاقه مندی و مهار یادگیری کودکان در پرورش گیاهان را افزایش می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حامداسماعیلی، مریم. (1398). یادگیری پرورش گیاهان با استفاده از اصول طراحی ترغیبی برای کودکان. آموزش در علوم انتظامی، 6(24 )، 35-62. SID. https://sid.ir/paper/524841/fa

    Vancouver: کپی

    حامداسماعیلی مریم. یادگیری پرورش گیاهان با استفاده از اصول طراحی ترغیبی برای کودکان. آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1398؛6(24 ):35-62. Available from: https://sid.ir/paper/524841/fa

    IEEE: کپی

    مریم حامداسماعیلی، “یادگیری پرورش گیاهان با استفاده از اصول طراحی ترغیبی برای کودکان،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 6، no. 24 ، pp. 35–62، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524841/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button