مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه برون دادهای غیر آکادمیک آموزش مدرسه ای با مهارت های اجتماعی و مسئولیت پذیری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 34

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی رابطه برون دادهای غیر آکادمیک آموزش مدرسه ای با مهارت های اجتماعی و مسیولیت پذیری دانش آموزان متوسطه شهرستان گمیشان است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری در پژوهش حاضر 5017 نفر از دانش آموزان متوسطه شهرستان گمیشان بودند که حجم نمونه مطابق جدول کرجسی و مورگان برابر 357 نفر به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه های برون دادهای غیر آکادمیک آموزش مدرسه ای (شیخی, 1388), مهارت های اجتماعی ایندربیتزن و فوستر (1992) و مسئولیت پذیری گاف (1987) پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد و داده ها با نرم افزار spss تحلیل شدند. نتایج نشان داد: بین برون دادهای غیر آکادمیک آموزش مدرسه ای (برنامه درسی پنهان) با مهارت های اجتماعی و مسیولیت پذیری دانش آموزان متوسطه رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. نتایج آزمون فرضیات فرعی نشان داد: بین مولفه های جو اجتماعی و ارتباطات متقابل انسانی, و ساختار مدارس با مهارت های اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهرستان گمیشان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. ولی بین مولفه ساختار فیزیکی با مهارت های اجتماعی دانش آموزان متوسطه رابطه ای وجود ندارد. همچنین بین مولفه های جو اجتماعی و ارتباطات متقابل انسانی, و ساختار مدارس و ساختار فیزیکی با مسیولیت پذیری دانش آموزان متوسطه رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. مولفه جو اجتماعی و ارتباطات متقابل انسانی با بالاترین بتا, قدرت بالاتری در پیش بینی مهارت های اجتماعی و مسیولیت پذیری دانش آموزان متوسطه دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هیوه چی، آی سونا، و باقرپور، معصومه. (1399). بررسی رابطه برون دادهای غیر آکادمیک آموزش مدرسه ای با مهارت های اجتماعی و مسئولیت پذیری دانش آموزان. آموزش در علوم انتظامی، 7(26 )، 11-34. SID. https://sid.ir/paper/524843/fa

    Vancouver: کپی

    هیوه چی آی سونا، باقرپور معصومه. بررسی رابطه برون دادهای غیر آکادمیک آموزش مدرسه ای با مهارت های اجتماعی و مسئولیت پذیری دانش آموزان. آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1399؛7(26 ):11-34. Available from: https://sid.ir/paper/524843/fa

    IEEE: کپی

    آی سونا هیوه چی، و معصومه باقرپور، “بررسی رابطه برون دادهای غیر آکادمیک آموزش مدرسه ای با مهارت های اجتماعی و مسئولیت پذیری دانش آموزان،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 7، no. 26 ، pp. 11–34، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524843/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button