مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

306
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر مؤلفه های خودکارآمدی و خودناتوان سازی دانشجویان بر فرایند نگارش پایان نامه/ رساله

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 70

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر مؤلفه های خودکارآمدی و خودناتوان سازی دانشجویان بر فرایند نگارش پایان نامه/ رساله است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری ورودی سالهای 89 تا 94 دانشگاه علامه طباطبایی است. ابزار گردآوری داده ها شامل دو پرسشنامه استاندارد که توسط جونز و ردوالت(1982) و وارنی(2003) طراحی شده است, می باشد. پرسشنامه مذکور با 35 گویه میان 364 نفر از دانشجویان به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای توزیع و تعداد 226 عدد جمع آوری شد. برای بررسی رابطه میان متغیرهای مستقل با متغیر وابسته و نیز تأثیر هر یک از متغیرهای متغیرهای جمعیت شناختی بر متغیر وابسته از آزمون رگرسیون لجستیک استفاده و با کمک نرم افزارspss محاسبه شده است. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر عدم تأثیر مؤلفه های خودکارآمدی و خودناتوان سازی دانشجویان بر فرایند نگارش پایان نامه/ رساله است. در راستای ارتقاء سطح کیفی پژوهش های دانشگاهی, شناسایی و تسهیل دشواری ها و موانع درونی و بیرونی موجود بر سر راه نگارش این پژوهش ها باید مورد توجه خاص مسوؤلان دانشگاهی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی زاده طبرسی، مائده، و غیاثی ندوشن، سعید. (1398). بررسی تأثیر مؤلفه های خودکارآمدی و خودناتوان سازی دانشجویان بر فرایند نگارش پایان نامه/ رساله. آموزش در علوم انتظامی، 6(21 )، 51-70. SID. https://sid.ir/paper/524911/fa

    Vancouver: کپی

    تقی زاده طبرسی مائده، غیاثی ندوشن سعید. بررسی تأثیر مؤلفه های خودکارآمدی و خودناتوان سازی دانشجویان بر فرایند نگارش پایان نامه/ رساله. آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1398؛6(21 ):51-70. Available from: https://sid.ir/paper/524911/fa

    IEEE: کپی

    مائده تقی زاده طبرسی، و سعید غیاثی ندوشن، “بررسی تأثیر مؤلفه های خودکارآمدی و خودناتوان سازی دانشجویان بر فرایند نگارش پایان نامه/ رساله،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 6، no. 21 ، pp. 51–70، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524911/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button