مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,233
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین هویت تحصیلی و نگرش نسبت به مدرسه با اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 91

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین هویت تحصیلی و نگرش نسبت به مدرسه با اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه انجام شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری 3870 دانش آموز بود که با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان 364 نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه به روش تصادفی طبقه بندی شده انتخاب شدند. سه پرسشنامه ی, اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم, نگرش نسبت به مدرسه مک کوچ و سیگل (2002) منزلت های هویت تحصیلی(AIS) واز و ایزاکسون(2008) جهت گردآوری داده ها مورد استفاده قرار گرفت. روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از دیدگاه اساتید صاحبنظر مورد تایید قرار گرفت علاوه بر آن برای سنجش اعتبار پرسشنامه ازتحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. ازضریب پایایی ترکیبی (CR) جهت محاسبه پایایی استفاده شد. تمامی این ضرایب از مقدار 7/0 بالاتر می باشند و نشان دهنده پایایی بالای پرسشنامه ها می باشد. از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون به کمک نرم افزارPLS Smart جهت تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج نشان داد که بین هویت تحصیلی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان رابطه منفی و معنی داری وجود دارد. بین نگرش نسبت به مدرسه و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان رابطه منفی ومعنی داری وجود دارد. بین نگرش نسبت به مدرسه و هویت تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی زاده، فریده، و مومنی مهمویی، حسین. (1398). بررسی رابطه بین هویت تحصیلی و نگرش نسبت به مدرسه با اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان. آموزش در علوم انتظامی، 6(21 )، 71-91. SID. https://sid.ir/paper/524912/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی زاده فریده، مومنی مهمویی حسین. بررسی رابطه بین هویت تحصیلی و نگرش نسبت به مدرسه با اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان. آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1398؛6(21 ):71-91. Available from: https://sid.ir/paper/524912/fa

    IEEE: کپی

    فریده مهدی زاده، و حسین مومنی مهمویی، “بررسی رابطه بین هویت تحصیلی و نگرش نسبت به مدرسه با اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 6، no. 21 ، pp. 71–91، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524912/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button