مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

920
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل اثرگذار بر خلاقیت دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 205 | صفحه پایان 221

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل اثرگذار بر خلاقیت دانش آموزان مقطع متوسطه شهر تهران صورت گرفت. نوع پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و اجرای آن با رویکرد کیفی بوده است. دانش آموزان مقطع متوسطه دوم جامعه آماری پژوهش را تشکیل دادند که تعداد آنها 1649 نفر بود که دسترسی به آنها و انتخاب آنها به عنوان جامعه مقدور بود, نمونه گیری به صورت تصادفی ساده بود 308 نفر مورد تحلیل قرار گرفت. در فاز کیفی به کمک تکنیک دلفی با نظرخواهی از خبرگان, شاخص های تاثیرگذار بر خلاقیت دانش آموزان شامل سه بخش اصلی فردی, خانواده و مدرسه و 12 مولفه فرعی بیرون کشیده شد. سپس به تعیین میزان اهمیت و رتبه بندی هر یک از مولفه ها از نظر اعضای هیئت علمی و خبرگان به وسیله پرسشنامه محقق ساخته با پایای 86% پرداخته شد. نمونه گیری به صورت هدفمند بود و 50 نفر نمونه آن را تشکیل دادند. جهت شناسایی عوامل از آزمون ISM و برای رتبه بندی شاخص ها و زیرشاخص ها از روش AHP استفاده شد. پایایی مولفه ها با محاسبه آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. یافته های بدست آمده از تحلیل بر اساس کدهای طبقه بندی شده موضوعی, عبارتند از: عوامل فردی, خانواده و مدرسه بودند. در نهایت نتیجه موید اثر دو عامل فردی و مدرسه بر خلاقیت اثرگذار بوده است و عامل خانواده بر خلاقیت اثر نداشته است؛ همچنین در میان عوامل؛ عامل فردی بیشترین تاثیر را بر خلاقیت دانش آموزان مقطع متوسطه داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سودابه سادات، اولادیان، معصومه، و ایمانی، محمدنقی. (1399). شناسایی عوامل اثرگذار بر خلاقیت دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران. آموزش در علوم انتظامی، 7(25 )، 205-221. SID. https://sid.ir/paper/525240/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سودابه سادات، اولادیان معصومه، ایمانی محمدنقی. شناسایی عوامل اثرگذار بر خلاقیت دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران. آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1399؛7(25 ):205-221. Available from: https://sid.ir/paper/525240/fa

    IEEE: کپی

    سودابه سادات موسوی، معصومه اولادیان، و محمدنقی ایمانی، “شناسایی عوامل اثرگذار بر خلاقیت دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 7، no. 25 ، pp. 205–221، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525240/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button