مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

169
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آیا می توان از آزمون پازل جامع (CIP) در سنجش استدلال بالینی دانشجویان پرستاری استفاده کرد؟

صفحات

 صفحه شروع 106 | صفحه پایان 108

چکیده

 استدلال بالینی (Clinical Reasoning) قضاوت در خصوص ماهیت مشکل و راه کار مواجهه با آن است, یک فرایند خطی نیست از این رو می توان آن را به عنوان یک چرخه از مواجه های بالینی دانست. صاحب نظران بالینیمعتقدند استدلال بالینی(حل مسئله, تصمیم گیری, تفکر نقادانه) باید به دانشجویان آموخته شده و مورد ارزیابی قرار گیرد(1). آزمون های آزمون با نکات کلیدی (KF), استدلال بالینی (CRP-clinical reasoning problem), تدبیر مشکل بیمار (PMP-Patient management problem), پازل جامع (CIP-Comprehensive integrative puzzle), توافق نسخ (SC-Script concordance)در ارزیابی استدلال بالینی استفاده می شود(2و3). آزمون پازل جامع برای اولین بار توسط بر(Ber)به عنوان ابزاری ابداعی و بدیل جهت ارزیابی استدلال بالینی معرفی گردید. در این آزمون از یک رویکرد شبکه ای استفاده می شود. به طوری که تشخیص های بالینی و سندرم ها در یک ردیف قرار می گیرند و یافته های بالینی مانند معاینه فیزیکی, تاریخچه, یافته های آزمایشگاهی در جدولی به صورت عمودی به تصویر کشیده می شوند. سپس چندین گزینه برای هر قسمت جدول داده می شود و دانشجویان باید از بین موارد ارائه شده گزینه درست را انتخاب نمایند. این روش قدرت مقایسه و افتراق از بین چندین گزینه مشابه را نیز می سنجد(4). پژوهشگر از این آزمون در سنجش توانایی تصمیم گیری دانشجویان پرستاری در مواجهه با موقعیت بالینی (کارآموزی) بهره جسته است, بدین صورت که پس از اتمام دوره کارآموزی با طراحی سؤالات و ارسال آن به صورت الکترونیک به دانشجویان, از آنها خواسته شد تا به صورت گروهی به آن پاسخ دهند....

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جسمی، علی اصغر، جویباری، لیلا، و ثناگو، اکرم. (1397). آیا می توان از آزمون پازل جامع (CIP) در سنجش استدلال بالینی دانشجویان پرستاری استفاده کرد؟. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 106-108. SID. https://sid.ir/paper/525615/fa

    Vancouver: کپی

    جسمی علی اصغر، جویباری لیلا، ثناگو اکرم. آیا می توان از آزمون پازل جامع (CIP) در سنجش استدلال بالینی دانشجویان پرستاری استفاده کرد؟. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):106-108. Available from: https://sid.ir/paper/525615/fa

    IEEE: کپی

    علی اصغر جسمی، لیلا جویباری، و اکرم ثناگو، “آیا می توان از آزمون پازل جامع (CIP) در سنجش استدلال بالینی دانشجویان پرستاری استفاده کرد؟،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 106–108، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525615/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button