مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

852
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

412
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از فرمول کوکران برای بررسی معناداری قبولی یا مردودی دانشجویان (نامه به سردبیر)

صفحات

 صفحه شروع 319 | صفحه پایان 321

چکیده

 در نظام ارزشیابی 20 نمره ای این ابهام وجود دارد که وقتی یک دانشجو نمره ی 1/10 یا 9/9 می گیرد چه قدر قبولی یا مردودی او برای ما معنادار است؟ به عبارت دیگر اگر آزمون تکرار شود, از کجا بدانیم که جای دو دانشجوی قبول و مردود عوض نمی شود. در این نامه برآن هستیم تا روشی را ارائه کنیم که با استفاده از آن بتوان معناداری قبولی یا مردودی دانشجویان را با استفاده از فرمول کوکران تشخیص داد. آمار و روش تحقیق نقش بسیار مهمی برای دانشجویان دارد. باید درنظر داشت که آمار و روش تحقیق نه صرفاً برای یادگیری مقاله نویسی است و نه یک هدف برای یک دانشجویی که براساس رشته ی تحصیلی خود رسالت دیگری دارد, بلکه وسیله و ابزارکاری ضروری برای مطالعه, تفسیر و نگاهی عمقی به مقالات و کتب مرجع برای آموزش, تشخیص و درمان دقیق تر است(1و2). از طرف دیگر, روایی و پایایی از ویژگی های مهم و ضروری روش-های ارزشیابی است(3). از این رو می توان از آمار برای ارزشیابی آموزش پزشکی نیز استفاده کرد. از آن جایی که در فرمول های محاسبه ی حجم نمونه, سه رکن اندازه ی نمونه, اندازه ی اثر (effect size) یا حداقل تفاوت بالینی معنادار, و نهایتاً سطح معناداری وجود دارد, فرمول کوکران (شکل 1) هم از این قائده مستثنی نیست...

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عنبری، خاطره، احمدی، سیدامیریاسین، رضائیان، سبحان، سابوته، توماج، شیرزادگان، راضیه، و پیرزادروزبهانی، نجمه. (1397). استفاده از فرمول کوکران برای بررسی معناداری قبولی یا مردودی دانشجویان (نامه به سردبیر). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 319-321. SID. https://sid.ir/paper/525850/fa

    Vancouver: کپی

    عنبری خاطره، احمدی سیدامیریاسین، رضائیان سبحان، سابوته توماج، شیرزادگان راضیه، پیرزادروزبهانی نجمه. استفاده از فرمول کوکران برای بررسی معناداری قبولی یا مردودی دانشجویان (نامه به سردبیر). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):319-321. Available from: https://sid.ir/paper/525850/fa

    IEEE: کپی

    خاطره عنبری، سیدامیریاسین احمدی، سبحان رضائیان، توماج سابوته، راضیه شیرزادگان، و نجمه پیرزادروزبهانی، “استفاده از فرمول کوکران برای بررسی معناداری قبولی یا مردودی دانشجویان (نامه به سردبیر)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 319–321، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525850/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button