مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,090
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش های نوین آموزش اخلاق پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 46

چکیده

 مقدمه: در سالهای اخیر, پیشرفت تکنولوژی و احتمال سوء استفاده از آنها موجب توجه عمومی به مساله اخلاق پزشکی شده است. اخلاق پزشکی, در واقع یک نظام ساختاری و کاربردی است که تلاش می کند مشکل اخلاقی را تجزیه و تحلیل نموده و برای آنها راهکارهای صحیحی ارائه دهد. روشها: در این مقاله, روش های جدید آموزش اخلاق پزشکی در دیگر کشورهای جهان از طریق اینترنت و کتب مرجع مورد بررسی قرار گرفته است. یافته ها: در زمینه آموزش اخلاق پزشکی دو مبحث اهمیت بخصوصی دارد که یکی مشارکت فعالانه دانشجویان در روند آموزش به جای سخنرانی صرف در مورد موضوعات اخلاقی و دیگری ارزیابی عملی دانشجویان در مورد توانایی استفاده آنها از اصول اخلاقی آموزش داده شده در شرایط بحرانی است. در بسیاری از کشورها مانند ایران, تلاش شده است که این اصول اخلاقی به روش سنتی دانشجویان آموزش داده شود. نتیجه گیری: امروزه مشخص شده که روش آموزش سنتی کارایی لازم را جهت رفع نیازهای عملی و علمی دانشجویان دارا نمی باشد و استفاده از روشهای جدید آموزش همچون آموزش فعال, مشارکت فردی, تقابلات گروهی و رویکرد مبتنی بر مساله ضروری می باشد. در ضمن تلاش همه جانبه جهت بهبود روند آموزش اخلاق پزشکی می تواند هم به سود جامعه پزشکی و هم بیمارانی باشد که به وسیله این گروه مورد مداوا و مراقبت قرار می گیرند. از این رو پس از بررسی وضعیت فعلی آموزش در کشور ایران, پیشنهاداتی جهت اصلاح ساختار آموزشی, با توجه به دستاوردهای نوین جهانی ارائه شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اردشیرلاریجانی، محمدباقر، و متوسلی، الهه. (1383). روش های نوین آموزش اخلاق پزشکی. مجله دیابت و متابولیسم ایران (مجله دیابت و لیپید ایران)، 4(ویژه نامه (اخلاق در پژوهش های بالینی پزشکی))، 39-46. SID. https://sid.ir/paper/54078/fa

    Vancouver: کپی

    اردشیرلاریجانی محمدباقر، متوسلی الهه. روش های نوین آموزش اخلاق پزشکی. مجله دیابت و متابولیسم ایران (مجله دیابت و لیپید ایران)[Internet]. 1383؛4(ویژه نامه (اخلاق در پژوهش های بالینی پزشکی)):39-46. Available from: https://sid.ir/paper/54078/fa

    IEEE: کپی

    محمدباقر اردشیرلاریجانی، و الهه متوسلی، “روش های نوین آموزش اخلاق پزشکی،” مجله دیابت و متابولیسم ایران (مجله دیابت و لیپید ایران)، vol. 4، no. ویژه نامه (اخلاق در پژوهش های بالینی پزشکی)، pp. 39–46، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54078/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button