مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,568
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

343
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان تاثیر Role Modeling (تئاتر) در آموزش بهداشت دهان و دندان

صفحات

 صفحه شروع 138 | صفحه پایان 142

چکیده

 زمینه و هدف: روشهای مختلفی برای آموزش بهداشت کودکان وجود دارد یکی از روشهایی که کمتر به آن پرداخته شده است تئاتر می باشد. هدف از این مطالعه بررسی میزان تاثیر این روش آموزشی بر بهداشت دهان و دندان دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی شهر یزد بوده است.روش بررسی: این مطالعه نیمه تجربی به روش قبل و بعد و زمان اجرای آن نیمه دوم سال 83 بود. این بررسی روی دویست دانش آموز دختر مقطع ابتدایی انجام گردید. در هر منطقه شهر, یک دبستان و در هر دبستان به صورت خوشه ای از هر یک از مقاطع یک کلاس بیست نفری انتخاب گردید. روش جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه ای بود که قبل و بعد از اجرای تئاتر میزان آگاهی, نگرش و عملکرد دانش آموزان به وسیله آن سنجیده شد. از آزمونهای آماری Chi-Square, Wilcoxon و بسته نرم افزاری SPSS برای مقایسه نتایج قبل و بعد از آموزش استفاده گردید.یافته ها: نتایج نشان داد که به طور کلی تئاتر در افزایش آگاهی, نگرش و عملکرد دانش آموزان در مورد بهداشت دهان و دندان موثر بوده است. تاثیر تئاتر به ترتیب بر آگاهی دانش آموزان بیشتر از نگرش و بر نگرش آنها بیشتر از عملکرد بود. (P<0.0001) در مورد رابطه سواد مادر با میزان آگاهی, نگرش و عملکرد دانش آموزان در مورد بهداشت دهان و دندان آزمون آماری نشان داد که تنها ارتباط سواد مادر با عملکرد معنادار بوده است. (021/0=P), همچنین نتایج نشان داد که ارتباط معناداری بین مقطع تحصیلی دانش آموز با میزان آگاهی (020/0=P), نگـرش (P=0.0001) و عملکـرد (022/0=P) وجود دارد, به طوری  که در مقاطع بالاتـر این مقادیـر افزایش می یابد.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که اجرای سناریوی استفاده شده در این بررسی متناسب با مسایل فرهنگی هر منطقه در مدارس سطح شهرستان می تواند در جهت ارتقای سطح آگاهی, نگرش و عملکرد دانش  آموزان در مورد بهداشت دهان و دندان مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظلومی محمودآباد، سیدسعید، معین تقوی، امیر، برخورداری فیروزآبادی، ابوالفضل، و علی دوستی، فرهاد. (1388). بررسی میزان تاثیر Role Modeling (تئاتر) در آموزش بهداشت دهان و دندان. مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)، 21(2 (مسلسل 71))، 138-142. SID. https://sid.ir/paper/54642/fa

    Vancouver: کپی

    مظلومی محمودآباد سیدسعید، معین تقوی امیر، برخورداری فیروزآبادی ابوالفضل، علی دوستی فرهاد. بررسی میزان تاثیر Role Modeling (تئاتر) در آموزش بهداشت دهان و دندان. مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)[Internet]. 1388؛21(2 (مسلسل 71)):138-142. Available from: https://sid.ir/paper/54642/fa

    IEEE: کپی

    سیدسعید مظلومی محمودآباد، امیر معین تقوی، ابوالفضل برخورداری فیروزآبادی، و فرهاد علی دوستی، “بررسی میزان تاثیر Role Modeling (تئاتر) در آموزش بهداشت دهان و دندان،” مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)، vol. 21، no. 2 (مسلسل 71)، pp. 138–142، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54642/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button