مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,097
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی استفاده از برنامه مولتی مدیای آموزشی اندودنتیکس بر دانش و مهارت دانشجویان دندانپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 147

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از را ههای آموزش عملی اندودنتیکس به دانشجویان, اجرای کامل مراحل درمان بر روی بیمار توسط استاد می باشد. در روش نمایش طرز کار به دلیل کوچک بودن حفره دهان, امکان مشاهده دقیق فرآیندهای بالینی فراهم نیست و آموزش به سختی صورت می گیرد. مطالعه حاضر با هدف بررسی اثربخشی استفاده از برنامه مولتی مدیای آموزشی اندودنتیکس بر دانش و مهارت دانشجویان دندانپزشکی انجام شده است. روش بررسی: در یک کارآزمایی مداخله ای و تصادفی, دانشجویان شرکت کننده در دوره اندودنتیکس عملی در دو گروه, آموزش های مورد نظر را از طریق روش نمایش طرز کار معمول و روش نمایش طرز کار به همراه استفاده از مولتی مدیای آموزشی در قالب DVD, دریافت کردند. میزان اطلاعات پایه ای دانشجویان به کمک پیش آزمون و دانش و مهارت آنان بعد از دریافت آموزش در زمینه مهارتهای عملی اندودنتیکس ارزیابی گردید. نتایج با استفاده از آزمون Kruskal-wallis در گروه های مختلف مقایسه شد. یافته ها: هیچ تفاوت معنی داری از نظر دانش و مهارت عملی به دنبال آموزش با استفاده از برنامه مولتی مدیای آموزشی در مقایسه با روش نمایش طرز کار معمول دیده نشد, ولی استفاده از این برنامه, میزان دفعات مراجعه دانشجو به استاد را جهت رفع اشکال به صورت معنی داری کاهش داد. (p<0.001) نتیجه گیری: به دلیل عدم وجود تفاوت معنی دار بین نتایج آموزش به روش نمایش طرز کار معمول با آموزش به کمک برنامه مولتی مدیای آموزشی, به نظر می رسد بتوان از این روش به صورت موفقیت آمیزی در کنار روشهای معمول در آموزش اندودنتیکس عملی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناصری، ماندانا، آهنگری، زهره، شنتیایی، یزدان، راسخی، جاوید، و کنگرلو، علی. (1392). بررسی اثربخشی استفاده از برنامه مولتی مدیای آموزشی اندودنتیکس بر دانش و مهارت دانشجویان دندانپزشکی. مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)، 25(2 (مسلسل 87))، 141-147. SID. https://sid.ir/paper/54896/fa

    Vancouver: کپی

    ناصری ماندانا، آهنگری زهره، شنتیایی یزدان، راسخی جاوید، کنگرلو علی. بررسی اثربخشی استفاده از برنامه مولتی مدیای آموزشی اندودنتیکس بر دانش و مهارت دانشجویان دندانپزشکی. مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)[Internet]. 1392؛25(2 (مسلسل 87)):141-147. Available from: https://sid.ir/paper/54896/fa

    IEEE: کپی

    ماندانا ناصری، زهره آهنگری، یزدان شنتیایی، جاوید راسخی، و علی کنگرلو، “بررسی اثربخشی استفاده از برنامه مولتی مدیای آموزشی اندودنتیکس بر دانش و مهارت دانشجویان دندانپزشکی،” مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)، vol. 25، no. 2 (مسلسل 87)، pp. 141–147، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54896/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button