مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

956
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پژوهش در باره رابطه نوع ادب (genre) با عملکرد دانشجویان ایرانی رشته زبان انگلیسی در آزمونهای تکمیل متن(cloze) آزاد و چهار گزینه ای

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 78

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 تاکنون تحقیقهای متعددی در مورد جنبه های مختلف آزمون تکمیل متن(cloze) انجام شده است. نوع ادبی متن یکی از مباحث جدید در زمینه آموزش زبان و زبانشناسی کاربردی می باشد. مقاله حاضر سعی در ایجاد رابطه بین این دو دارد: رابطه نوع ادبی متن با عملکرد دانشجویان ایرانی رشته زبان انگلیسی در آزمونهای تکمیل متن (cloze) آزاد و چهار گزینه ای. پس از انتخاب آزمودنی ها و تعین سطح توانش زبانی آنها، دو آزمون ساخته شد: یک آزمون تکمیل متن(cloze) آزاد از سه متن با سه نوع ادبی مختلف (داستان کوتاه، بیوگرافی، مقاله) و یک آزمون تکمیل متن(cloze) چهار گزینه ای از متون و انواع ادبی مذکور. این آزمونها به 120 نفر از دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی رشته زبان انگلیسی دانشگاه کاشان داده شد. نتایج حاصل نشان داد که انتخاب نوع ادبی متن بر عملکرد دانشجویان ایرانی رشته زبان انگلیسی در آزمونهای تکمیل متن(cloze) آزاد و چهار گزینه ای تاثیر دارد. بعلاوه، نوع آزمون تکمیل متن (آزاد و چهار گزینه ای) و تقابل این دو عامل نوع ادبی (متن و نوع آزمون) نیز بر عملکرد آنها تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میرحسنی، اکبر، و رشادی، زهرا. (1380). پژوهش در باره رابطه نوع ادب (genre) با عملکرد دانشجویان ایرانی رشته زبان انگلیسی در آزمونهای تکمیل متن(cloze) آزاد و چهار گزینه ای . مجله زبانشناسی کاربردی، 5(1)، 68-78. SID. https://sid.ir/paper/55204/fa

    Vancouver: کپی

    میرحسنی اکبر، رشادی زهرا. پژوهش در باره رابطه نوع ادب (genre) با عملکرد دانشجویان ایرانی رشته زبان انگلیسی در آزمونهای تکمیل متن(cloze) آزاد و چهار گزینه ای . مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1380؛5(1):68-78. Available from: https://sid.ir/paper/55204/fa

    IEEE: کپی

    اکبر میرحسنی، و زهرا رشادی، “پژوهش در باره رابطه نوع ادب (genre) با عملکرد دانشجویان ایرانی رشته زبان انگلیسی در آزمونهای تکمیل متن(cloze) آزاد و چهار گزینه ای ،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 5، no. 1، pp. 68–78، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55204/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button