مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

791
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تولید تصویر بر یادآوری جزییات داستان توسط فراگیرندگان زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 این مقاله گزارش آزمایشی است که برای مقایسه تاثیر نسبی دو روش تمرین متون روایی توسط فراگیرندگان زبان انگلیسی صورت گرفت: خواندن متن روایی همراه با فعالیت های صرفا کلامی و خواندن متن روایی همراه با فعالیت های کلامی و نیز تولید تصاویر مرتبط با متن. شرکت کنندگان در این آزمایش چهل نفر از دانشجویان گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه سمنان بودند که به دو گروه تقسیم شدند. از گروه گواه خواسته شد داستانی را خوانده طرحی کلی از جزییات آن تهیه کنند. از گروه آزمایش خواسته شد علاوه بر این کار تصاویری را که گویای جزییات داستان است بکشند. پس از انجام فعالیتی بی ارتباط با این داستان، از هر دو گروه خواسته شد جزییات داستان را به زبان معمول خودشان باز نویسی کنند. مقایسه تعداد جزییاتی که دو گروه از داستان به یاد آوردند نشان داد که به طور کلی گروه آزمایش به میزان معنا دار عملکرد بهتری از گروه گواه داشته است. وقتی سه ماه و نیم بعد باردیگر از این افراد خواسته شد جزییات داستان را بنویسند، معلوم شد جزییات فراموش شده توسط گروه کنترل به طور معنا دار از گروه آزمایش بیشتر است. براساس نتایج این آزمایش، توجه نظریه پردازان و دست اندرکاران آموزش زبان به تولید تصویر به منزله فعالیتی موثر بر یادگیری زبان خارجی ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرجامی، هادی. (1384). تاثیر تولید تصویر بر یادآوری جزییات داستان توسط فراگیرندگان زبان انگلیسی. مجله زبانشناسی کاربردی، 9(1)، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/55229/fa

    Vancouver: کپی

    فرجامی هادی. تاثیر تولید تصویر بر یادآوری جزییات داستان توسط فراگیرندگان زبان انگلیسی. مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1384؛9(1):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/55229/fa

    IEEE: کپی

    هادی فرجامی، “تاثیر تولید تصویر بر یادآوری جزییات داستان توسط فراگیرندگان زبان انگلیسی،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 9، no. 1، pp. 1–16، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55229/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button