مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,024
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سطح پردازش و دستور عمل و نوع آزمون بر آماده سازی در آزمون های حافظه

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 153

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر سه عامل سطح پردازش (خطی - معنایی), دستور عمل, و نوع آزمون بر آماده سازی در آزمون های حافظه است. با توجه به الگوی پردازش متناسب با انتقال (TAP) و ملاک عمدی بودن بازیابی (RIC), و با توجه به ویژگی های آزمون های تکمیل ستاک واژه و پاره لغت پیش بینی شده است که در موقعیت دستور عمل نهان, آزمودنی ها متفاوت پاسخ دهند. آزمودنی ها 80 دانشجوی دوره کارشناسی بودند که به طور تصادفی در هشت گروه آزمایشی قرار گرفتند. آزمون های تکمیل پاره لغت و ستاک واژه شامل 40 ماده آماج و 40 ماده پر کننده بودند. یافته ها نشان داد که هریک از سه عامل مورد نظر به طور معناداری بر آماده سازی تاثیر داشتند. و بویژه در موقعیت دستور عمل نهان, آزمودنی ها به آزمون های مورد نظر یکسان پاسخ ندادند. عامل سطح پردازش بر پاره لغت اثر داشت ولی بر تکلیف ستاک واژه با دستور عمل آشکار, یک آزمون یادآوری معطوف به نشانه و با دستور عمل نهان, یک آزمون نهان ادراکی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پژهان، مهرداد، و ایروانی، محمود. (1382). تاثیر سطح پردازش و دستور عمل و نوع آزمون بر آماده سازی در آزمون های حافظه. روانشناسی و علوم تربیتی، 33(2)، 131-153. SID. https://sid.ir/paper/55582/fa

    Vancouver: کپی

    پژهان مهرداد، ایروانی محمود. تاثیر سطح پردازش و دستور عمل و نوع آزمون بر آماده سازی در آزمون های حافظه. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1382؛33(2):131-153. Available from: https://sid.ir/paper/55582/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد پژهان، و محمود ایروانی، “تاثیر سطح پردازش و دستور عمل و نوع آزمون بر آماده سازی در آزمون های حافظه،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 33، no. 2، pp. 131–153، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55582/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button