مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

938
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه خود ارزشیابی رفتاری در سه موقعیت خانه، مدرسه، همسالان در بین دختران و پسران سنین مختلف

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 124

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر مقایسه خود ارزشیابی رفتاری دختران و پسران در موقعیتها و در گروه های سنی مختلف بود. افراد نمونه مشتمل بر 1782 دانش آموز مقطع ابتدایی و راهنمایی شهر شیراز بود (920 دختر و 862 پسر). این افراد در 4 گروه سنی (6 تا 8 سال و 11 ماه , 9تا 10 سال و 11 ماه , 11 تا 12سال و 11 ماه و 13سال وبالاتر) گنجانده شدند. ابزار پژوهش شامل فرم دانش آموزی پرسشنامه درجه بندی نیمرخ رفتاری براون و هامیل (1978) بود. این فرم دارای زیر مقیاس خانه , مدرسه و همسالان است . پایایی و روایی ابزار مورد استفاده در پژوهش حاضر محرز شد. نتایج به دست آمده حاکی بود پسران در مقایسه با دختران در موقعیت های خانه , مدرسه و بین همسالان مشکلات رفتاری بیشتری نشان می دهند. هم چنین نتایج پژوهش با توجه به گروه های سنی بیانگر آن بود که در عامل خانه در تمام گروه های سنی , به جز گروه سنی 11 تا 12سال و 11 ماه و در عامل مدرسه در 6 تا 8 سال و 11 ماه و 13 سال و بالاتر و در میان همسالان در 6 تا 8 سال و 11ماه و 13 سال و بالاتر پسران مشکلات بیشتری را در مقایسه با دختران نشان می دهند. نتایج پژوهش حاضر مبین این مطلب است که با توجه به خود ارزیابی رفتاری دو جنس, پسران مشکلات بیشتری در تمام موقعیتها نشان می دهند و هم چنین بروز مشکلات رفتاری در گروه های سنی متفاوت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    البرزی، شهلا، و خیر، محمد. (1380). بررسی‌ و مقایسه خود ارزشیابی‌ رفتاری‌ در سه موقعیت خانه, مدرسه, همسالان در بین دختران و پسران سنین مختلف. روانشناسی و علوم تربیتی، 31(1)، 105-124. SID. https://sid.ir/paper/55708/fa

    Vancouver: کپی

    البرزی شهلا، خیر محمد. بررسی‌ و مقایسه خود ارزشیابی‌ رفتاری‌ در سه موقعیت خانه, مدرسه, همسالان در بین دختران و پسران سنین مختلف. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1380؛31(1):105-124. Available from: https://sid.ir/paper/55708/fa

    IEEE: کپی

    شهلا البرزی، و محمد خیر، “بررسی‌ و مقایسه خود ارزشیابی‌ رفتاری‌ در سه موقعیت خانه, مدرسه, همسالان در بین دختران و پسران سنین مختلف،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 31، no. 1، pp. 105–124، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55708/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button