مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردی به رشد حرفه ای مداوم معلمان: موردی از کاربرد شیوه مصاحبه گروه های کانونی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 75

چکیده

 نقش معلمان در آموزش و یادگیری, به ویژه در دوره ابتدایی بسیار مهم است. زیرا معلمان با عملکردی با کیفیت بالا, مهم ترین عامل در بالا رفتن کیفیت یادگیری دانش آموزان هستند. با توجه به این که بخش اعظم یادگیری, در محیط یاددهی و یادگیری انجام می شود و سنجش آموخته های دانش آموزان, بخش جدایی ناپذیری از فرآیند یاددهی و یادگیری است, بنابراین سنجش باید در متن این فرآیند قرار گیرد تا عملکرد یاد گیرندگان به سطح مطلوب برسد. از سوی دیگر, رشد حرفه ای معلمان نقش مهمی در بالا رفتن یادگیری دانش آموزان و اصلاحات در آموزش و پرورش به عهده دارد, بنابراین برای رشد دانش محتوایی و دانش پداگوژی معلمان, توجه به رشد حرفه ای مستمر آنان ضرورت دارد. یک طرح تحقیق, به منظور طراحی الگوی رشد حرفه ای معلمان دوره ابتدایی, از طریق سنجش مستمر آموخته های دانش آموزان تدوین و اجرا شد. در بخشی از این طرح, از شیوه مصاحبه گروه های کانونی برای گردآوری تعامل نظرهای معلمان در مورد شیوه های متداول و مطلوب سنجش آموخته های دانش آموزان و نیاز حرفه ای آنان استفاده شد. در این مقاله, ضمن معرفی شیوه مصاحبه گروه های کانونی, تعامل نظرهای معلمان پایه پنجم ابتدایی در موارد فوق گزارش و تفسیر می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، ناهید. (1387). رویکردی به رشد حرفه ای مداوم معلمان: موردی از کاربرد شیوه مصاحبه گروه های کانونی. روانشناسی و علوم تربیتی، 38(2)، 47-75. SID. https://sid.ir/paper/55719/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی ناهید. رویکردی به رشد حرفه ای مداوم معلمان: موردی از کاربرد شیوه مصاحبه گروه های کانونی. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1387؛38(2):47-75. Available from: https://sid.ir/paper/55719/fa

    IEEE: کپی

    ناهید صادقی، “رویکردی به رشد حرفه ای مداوم معلمان: موردی از کاربرد شیوه مصاحبه گروه های کانونی،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 38، no. 2، pp. 47–75، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55719/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button