مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,180
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر کیفیت آموزش تئوری و بالینی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال 1394

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 45

چکیده

 زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر کیفیت آموزش تئوری و بالینی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد است.روش بررسی: روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بوده و جامعه آماری پژوهش را دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشکیل می دهد که به روش نمونه گیری تصادفی تعداد 330 دانشجو (214 زن و 116 مرد) و 125 استاد (44 زن و 81 مرد) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاد در این پژوهش پرسشنامه ای محقق ساخته می باشد و شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات آزمون های فریدمن و آزمون t مستقل می باشد.یافته ها: از نظر اعضای هیات علمی مهم ترین عامل موثر بر کیفیت آموزش دروس تئوری حضور به موقع دانشجویان در کلاس درس و از نظر دانشجویان علاقه و رغبت دانشجویان به رشته تحصیل بوده که میانگین نمرات این 2 مولفه در بین اساتید و دانشجویان اختلاف معنی دار داشته است (P<0.001). از نظر اعضاء هیات علمی و دانشجویان مهم ترین عامل موثر بر کیفیت آموزش دروس بالینی استفاده از مدرس دروس تئوری جهت مدرس بالینی بوده است که میانگین نمره این مولفه در بین اساتید و دانشجویان اختلاف معنی دار داشته است (P=0.01).نتیجه گیری: با به کارگیری مدرسین دروس تئوری جهت دروس بالینی می توان کیفیت آموزش بالینی را افزایش داد, همچنین با ایجاد انگیزه و افزایش علاقه و رغبت دانشجویان می توان هم در حضور به موقع آن ها در کلاس درس ثاتیر مثبت گذاشت هم کیفیت آموزش تئوری را بالا برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    درخشان، سیدعلی، منتظرالظهور، فردوس، مرادی پردنجانی، حجت اله، و ظاهری، آزیتا. (1395). عوامل موثر بر کیفیت آموزش تئوری و بالینی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال 1394. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)، 18(4)، 38-45. SID. https://sid.ir/paper/58872/fa

    Vancouver: کپی

    درخشان سیدعلی، منتظرالظهور فردوس، مرادی پردنجانی حجت اله، ظاهری آزیتا. عوامل موثر بر کیفیت آموزش تئوری و بالینی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال 1394. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)[Internet]. 1395؛18(4):38-45. Available from: https://sid.ir/paper/58872/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلی درخشان، فردوس منتظرالظهور، حجت اله مرادی پردنجانی، و آزیتا ظاهری، “عوامل موثر بر کیفیت آموزش تئوری و بالینی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال 1394،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)، vol. 18، no. 4، pp. 38–45، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/58872/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button