مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

844
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه اعضا هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخصوص نحوه گزینش دانشجو برای دانشگاه

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 16

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: چگونگی گزینش دانشجوی پزشکی از مقوله های مهم است که همواره مورد بحث بوده و می باشد. پروسه گزینش دانشجوی پزشکی باید به گونه ای صورت گیرد که فرصت های مساوی برای تمامی دانش آموزان را که دارای شرایط مورد نظر جدای از مسایلی چون جنسیت، مذهب، شرایط اجتماعی و یا فرهنگی می باشند فراهم سازد. علاوه بر آن پروسه گزینش دانشجو باید کاملا شفاف و بطور دقیق مورد بررسی قرر گیرد که بنظر می رسد ضوابط از پیش تعیین شده از اصول (نکات) زمینه ای (پایه ای) می باشند که باید بطور جدی مورد لحاظ قرار گیرند. پذیرش دانشجو به شیوه های متفاوتی در دانشگاههای دنیا صورت می گیرد که طی این پروژه، وضعیت فعلی آموزش دانشگاه علوم پزشکی اهواز و همچنین نقطه نظرهای اساتید و دانشجویان در این زمینه و بررسی دیدگاههای آنها در ارائه راهکاری جدید در نظر گرفته شده است.روشها: این پژوهش تحقیقی توصیفی، مقایسه ای است که با هدف مقایسه دیدگاه اساتید و دانشجویان در خصوص نحوه گزینش دانشجو برای دانشگاه صورت گرفت. پس از تهیه پرسشنامه و تعیین اعتبار (Content validity) و اعتماد علمی (test re test) ابزار پژوهش، 80 نفر از اعضا هیات علمی دانشگاه و 150 دانشجوی ترم بالا که واحدهای عملی در بیمارستان را حداقل به مدت یک ترم گذرانده بودند به صورت تصادفی انتخاب و پرسشنامه تهیه شده توسط ایشان تکمیل گردید. پس از دریافت پرسشنامه اطلاعات حاصله کد گذاری گردید و با کامپیوتر و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS تحلیل گردید.یافته ها: 26% اساتید و 40% دانشجویان شیوه کنونی ورود به دانشگاه را مناسب می دانستند و علت آنرا غیر عملی بودن سایر شیوه های موجود در دنیا قلمداد می نمودند. تعدادی از پاسخ دهنده ها که شیوه کنونی را مناسب می دانستند و مخالفین کنکور فعلی شیوه های ذیل را برای پذیرش دانشجو مناسب می دانستند. 53.5% دانشجویان و اساتید برای تهیه ورود بر اساس علاقه و سخت گیری در مراحل تحصیل و فارغ التحصیل شدن توانمندان، 3% دانشجویان و 13.5% اساتید ورود بر اساس آرزوی آسان و سخت گیری در مراحل تحصیل، 13% دانشجویان و 23.5% اساتید ورود بر اساس آزمون مشکل و سختگیری در طی تحصیل، 6.5% دانشجویان و 36.5% اساتید گزینش بر اساس معدل دوران دبیرستان و 3% دانشجویان و 20% اساتید برگزاری امتحان تشریحی به صورت محلی در هر دانشگاه را به عنوان بهترین شیوه گزینش دانشجو می شمارند. آزمون آماری 2× با P<005 اختلاف بین نظرات دو گروه را معنی دار می داند. برگزاری مصاحبه حضوری و 60% دانشجویان و 87% اساتید وجود معاینه بالینی را جهت بررسی سلامت جسمانی و ظاهری ضروری می دانستند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افشاری، پوران دخت، و اسدالهی، پوران دخت. (1381). مقایسه دیدگاه اعضا هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخصوص نحوه گزینش دانشجو برای دانشگاه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه))، 16-16. SID. https://sid.ir/paper/59040/fa

    Vancouver: کپی

    افشاری پوران دخت، اسدالهی پوران دخت. مقایسه دیدگاه اعضا هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخصوص نحوه گزینش دانشجو برای دانشگاه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)):16-16. Available from: https://sid.ir/paper/59040/fa

    IEEE: کپی

    پوران دخت افشاری، و پوران دخت اسدالهی، “مقایسه دیدگاه اعضا هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز درخصوص نحوه گزینش دانشجو برای دانشگاه،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)، pp. 16–16، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59040/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button