مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,506
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی «آموزش درس بحران، فوریت ها و حوادث غیرمترقبه» در دانشجویان پرستاری: مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 254 | صفحه پایان 268

چکیده

 مقدمه: لزوم برنامه ریزی های ریشه ای در زمینه آموزش و مدیریت شرایط اورژانس و بحران, از مسائلی است که دارای اهمیت فراوان است. هدف از این مطالعه تبیین تجارب و نظرات اساتید و دانشجویان پیرامون فرآیند آموزش درس پرستاری بحران, فوریت ها و حوادث غیرمترقبه بود.روش ها: این پژوهش مطالعه ای کیفی به روش تحلیل محتوا است که 4 عضو هیات علمی, 2 دانشجوی سال سوم و 5 دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران, بر اساس نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب و مصاحبه شدند. کلیه مصاحبه ها روی کاغذ پیاده شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: در تحلیل دست نوشته ها, چهار طبقه اصلی شامل مدیریت و هماهنگی, مدیریت و برنامه ریزی آموزش نظری, مدیریت و برنامه ریزی آموزش بالینی, توانمندی دانشجو و نهایتا یک تم اصلی تحت عنوان مدیریت استخراج گردید.نتیجه گیری: عوامل آسیب رسان در فرآیند آموزش درس بحران, فوریت ها و حوادث غیرمترقبه معلول مدیریت نامناسب و عدم انجام ارزشیابی مداوم از محصول نهایی این فرآیند است. ارزشیابی از طریق انجام تحقیقات و استفاده از نتایج آنها و گرفتن بازخورد می تواند در ایجاد تغییرات لازم و ارتقای توانمندی دانشجویان و پرستاران شاغل موثر باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلالی نیا، سیده فاطمه، و الحانی، فاطمه. (1390). آسیب شناسی «آموزش درس بحران, فوریت ها و حوادث غیرمترقبه» در دانشجویان پرستاری: مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(3 (پیاپی 32))، 254-268. SID. https://sid.ir/paper/59128/fa

    Vancouver: کپی

    جلالی نیا سیده فاطمه، الحانی فاطمه. آسیب شناسی «آموزش درس بحران, فوریت ها و حوادث غیرمترقبه» در دانشجویان پرستاری: مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(3 (پیاپی 32)):254-268. Available from: https://sid.ir/paper/59128/fa

    IEEE: کپی

    سیده فاطمه جلالی نیا، و فاطمه الحانی، “آسیب شناسی «آموزش درس بحران, فوریت ها و حوادث غیرمترقبه» در دانشجویان پرستاری: مطالعه کیفی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 3 (پیاپی 32)، pp. 254–268، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59128/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button