مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

823
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

معرفی یک روش خودآموزی گروهی مبتنی بر حل مساله و ارزشیابی آن در دانشجویان دوره عالی بهداشت عمومی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 53

چکیده

 مقدمه: با عنایت به ضرورت درگیری فعال دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی با مطالب درسی, به منظور تعمیق هر چه بیشتر یادگیری آنان, روش آموزش با رویکرد مبتنی بر مساله در درس اپیدمیولوژی دوره عالی بهداشت MPH طراحی و نتایج آن مورد ارزشیابی واقع شد. روشها: در این آزمایش یک گروهی, با توجیه دانشجویان نسبت به اهداف دوره, برای تحقق هدفهای درس 14, مساله ای طراحی گردید که دانشجویان در قالب گروه های کوچک سه نفری برای حل مساله تقسیم و به همکاری فعال پرداختند و نتایج کار آنها در کلاس عرضه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در پایان روش آموزشی بکار گرفته شده, نظریات دانشجویان در هفت حیطه از طریق 19 سوال بسته پاسخ با مقیاس پنج درجه لیکرت و دو سوال باز پاسخ مورد ارزشیابی قرار گرفت. یافته ها: مشاهدات طول دوره حاکی از استقبال شرکت کنندگان از روش جدید یاددهی – یادگیری و انجام به موقع تکالیف بود و یافته های نظر سنجی نشان داد که در 7 حیطه مورد سنجش, معدل نمرات از 3.97 تا 4.3 از 5 متغیر بود. میانگین و انحراف معیار نمره رضایت مندی از روش آموزش 18±1.2 از 20 بود. بحث: مشابه تحقیقات انجام شده به وسیله سایرین, این روش یاددهی – یادگیری با محوریت دانشجو, با استقبال فراگیران مواجه شد. مشاهدات مدرس در طول نیمسال و یافته های ارزشیابی انجام گرفته حاکی از موفقیت آمیز بودن روش بود. لذا توصیه می شود روش فوق الذکر در آموزش دروس مشابه در دوره های تحصیلات تکمیلی مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدزاده، زهرا. (1379). معرفی یک روش خودآموزی گروهی مبتنی بر حل مساله و ارزشیابی آن در دانشجویان دوره عالی بهداشت عمومی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 1(1 (پیاپی 1))، 47-53. SID. https://sid.ir/paper/59143/fa

    Vancouver: کپی

    محمدزاده زهرا. معرفی یک روش خودآموزی گروهی مبتنی بر حل مساله و ارزشیابی آن در دانشجویان دوره عالی بهداشت عمومی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1379؛1(1 (پیاپی 1)):47-53. Available from: https://sid.ir/paper/59143/fa

    IEEE: کپی

    زهرا محمدزاده، “معرفی یک روش خودآموزی گروهی مبتنی بر حل مساله و ارزشیابی آن در دانشجویان دوره عالی بهداشت عمومی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 1، no. 1 (پیاپی 1)، pp. 47–53، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59143/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button