مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,729
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

776
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بکارگیری الگوی بدیعه پردازی در آموزش مفهوم مراقبت تسکینی در کودکان بر خلاقیت نوشتاری و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 239 | صفحه پایان 248

چکیده

 مقدمه: مراقبت تسکینی از بیماران علاج ناپذیر نیازمند خلاقیت در ارایه هر چه بهتر این گونه مراقبت ها می باشد. در این مطالعه, تاثیر شیوه بدیعه پردازی بر خلاقیت نوشتاری و عملکرد تحصیلی دانشجویان در مورد مراقبت تسکینی شد.روش ها: مطالعه از نوع نیمه تجربی با دو گروه از دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در نیم سال اول 86-87 انجام شد. گروه شاهد 28 و تجربی 32 نفر بودند. پس از پیش آزمون کتبی از مفهوم مراقبت تسکینی در کودکان, در گروه تجربی الگوی بدیعه پردازی و در گروه شاهد آموزش متداول اجرا گردید و پس آزمون گرفته شد. متنی نیز به صورت انشایی در مورد مفهوم مراقبت تسکینی توسط هر دو گروه نوشته شد. اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و مقایسه ای من - ویتنی, مجذور کای و فیشر با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید.نتایج: میانگین نمرات پیش آزمون در گروه شاهد 2.8 و در گروه آزمون 2.5 بود که تفاوت معنی داری را قبل از مداخله نشان نمی دهند. ولی بعد از مداخله, در پس آزمون, میانگین نمرات گروه شاهد 3.8 و در گروه آزمون 4.8 شد که تفاوت آماری معنی داری بین دو گروه داشت. متن های انشایی دانشجویان نیز تفاوت معنی داری از نظر خلاقیت نوشتاری بین دو گروه نشان داد.نتیجه گیری: استفاده از شیوه بدیعه پردازی سبب افزایش خلاقیت نوشتاری و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری در مورد مراقبت تسکینی در کودکان می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سادات حسینی، اکرم السادات، و معماریان، ربابه. (1388). تاثیر بکارگیری الگوی بدیعه پردازی در آموزش مفهوم مراقبت تسکینی در کودکان بر خلاقیت نوشتاری و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9(3 (پیاپی 23))، 239-248. SID. https://sid.ir/paper/59198/fa

    Vancouver: کپی

    سادات حسینی اکرم السادات، معماریان ربابه. تاثیر بکارگیری الگوی بدیعه پردازی در آموزش مفهوم مراقبت تسکینی در کودکان بر خلاقیت نوشتاری و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1388؛9(3 (پیاپی 23)):239-248. Available from: https://sid.ir/paper/59198/fa

    IEEE: کپی

    اکرم السادات سادات حسینی، و ربابه معماریان، “تاثیر بکارگیری الگوی بدیعه پردازی در آموزش مفهوم مراقبت تسکینی در کودکان بر خلاقیت نوشتاری و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 3 (پیاپی 23)، pp. 239–248، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59198/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا