مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

831
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

695
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات دانشجویان دندان پزشکی شیراز نسبت به میزان دستیابی آنها به اهداف یادگیری در دروس مختلف ارتودنسی

صفحات

 صفحه شروع 249 | صفحه پایان 262

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی یک فرایند مستمر می باشد که درک, ارتقای یادگیری دانشجویان و تغییرات لازم برای دستیابی به اهداف آموزشی را مورد توجه قرار می دهد. هدف مطالعه حاضر بررسی توانمندی دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از طریق تعیین نظرات آنان نسبت به میزان دستیابی به اهداف یادگیری دروس نظری و عملی ارتودنسی در سال تحصیلی 87-1386 بود.روش ها: در این مطالعه مقطعی - توصیفی که در سال تحصیلی 87-86 انجام شد, 122 دانشجوی دندان پزشکی (86 زن و 36 مرد) که در حال گذراندن دوره های آموزشی ارتودنسی نظری (1, 2 و 3) و عملی (1, 2, 3 و 4) بودند, به عنوان جمعیت مورد مطالعه, در نظر گرفته شدند. پرسشنامه هایی در هر یک از دروس ارتودنسی طراحی گردید و در اختیار دانشجویان قرار گرفت. نهایتا نمره ای که هر دانشجو به توانمندی خود در هر یک از پرسشنامه ها داد, از امتیاز صد محاسبه گردید. اطلاعات بر اساس شاخص توصیفی آمار که شامل میانگین, انحراف معیار, آنالیز واریانس یک طرفه و آزمون Tukey HSD بود, مورد تجزیه و تحلیل آماری شد.نتایج: میانگین نمرات توافق دانشجویان برای توانمندی دستیابی به اهداف درس ارتودنسی نظری 1, 2 و 3 به ترتیب 76.6, 72.6 و 76.8 از نمره 100 و برای دروس ارتودنسی عملی 1, 2, 3 و 4 به ترتیب 77.6, 70.8, 75.8 و 68.4 از نمره 100 بود. دروس ارتودنسی نظری 3 و عملی 1 بهترین توافق کسب توانمندی و دروس نظری 2 و عملی 4 کمترین توافق کسب توانمندی را از نظر دانشجویان کسب نمودند.نتیجه گیری: از دیدگاه دانشجویان توانمندی آنها در دستیابی به اهداف آموزشی ارتودنسی مطلوب است. با این وجود, با مشخص شدن نقاط ضعف و قوت دانشجویان در هر یک از دروس ارتودنسی به نظر می رسد برای برنامه آموزشی این بخش نیاز به بازنگری و رفع نقایص باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتاحی، حمیدرضا، بذرافکن، لیلا، حسنلی، الهام، و بهبهانی راد، ارغوان. (1388). نظرات دانشجویان دندان پزشکی شیراز نسبت به میزان دستیابی آنها به اهداف یادگیری در دروس مختلف ارتودنسی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9(3 (پیاپی 23))، 249-262. SID. https://sid.ir/paper/59199/fa

    Vancouver: کپی

    فتاحی حمیدرضا، بذرافکن لیلا، حسنلی الهام، بهبهانی راد ارغوان. نظرات دانشجویان دندان پزشکی شیراز نسبت به میزان دستیابی آنها به اهداف یادگیری در دروس مختلف ارتودنسی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1388؛9(3 (پیاپی 23)):249-262. Available from: https://sid.ir/paper/59199/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا فتاحی، لیلا بذرافکن، الهام حسنلی، و ارغوان بهبهانی راد، “نظرات دانشجویان دندان پزشکی شیراز نسبت به میزان دستیابی آنها به اهداف یادگیری در دروس مختلف ارتودنسی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 3 (پیاپی 23)، pp. 249–262، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59199/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button