مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

788
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

508
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه اعضای هیات علمی در مورد نظارت اداری و بالینی در برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 42

چکیده

 مقدمه. یکی از مهمترین فعالیت های مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی, نظارت بر عملکرد مدرسان می باشد. نظارت به دو صورت اداری و بالینی می تواند صورت پذیرد, نظارت اداری بطور معمول و از طریق اداری انجام می شود و نظارت بالینی با استفاده از نگرش روابط انسانی و بر اساس کمک به رشد حرفه ای مدرس و بهبود کیفیت یادگیری دانشجویان رخ می دهد, این مطالعه به منظور مقایسه دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی در مورد تاثیر نظارت اداری و بالینی در فرایند تدریس - یادگیری انجام گرفته است.روش ها. دراین پژوهش توصیفی تحلیلی, دیدگاه 135 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی همدان, شهید بهشتی و اصفهان که به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شده بودند, از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با نرم افزار SPSS با روش آماری توصیفی و تحلیلی با آزمون ویلکاکسون (Wilcoxon) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج. میانگین امتیازات مربوط به دیدگاه پاسخ دهندگان در مورد تأثیر نظارت بالینی بر بهبود کیفیت تدریس - یادگیری بیشتر از میانگین امتیازات مربوط به نظارت اداری بوده و همچنین پاسخ دهندگان, کاربرد نظارت بالینی با مراحل پیشنهاد شده توسط پژوهشگر را در بهبود کیفیت تدریس - یادگیری بسیار مفید ارزیابی نمودند.بحث. کاربرد نظارت بالینی می تواند از طریق توسعه و رشد مهارتهای تدریس مدرسان به بهبود کیفیت یادگیری دانشجویان کمک نماید و از این طریق, کار آیی نظام آموزشی افزایش یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، شایسته، و شهنه، منیژه. (1381). دیدگاه اعضای هیات علمی در مورد نظارت اداری و بالینی در برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 5))، 37-42. SID. https://sid.ir/paper/59237/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی شایسته، شهنه منیژه. دیدگاه اعضای هیات علمی در مورد نظارت اداری و بالینی در برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 5)):37-42. Available from: https://sid.ir/paper/59237/fa

    IEEE: کپی

    شایسته صالحی، و منیژه شهنه، “دیدگاه اعضای هیات علمی در مورد نظارت اداری و بالینی در برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 5)، pp. 37–42، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59237/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا