مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

704
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین راهکارهای افزایش حضور موثر آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: در چند مطالعه اخیر به کمی حضور موثر اساتید در محیط های آموزشی اشاره شده است کمی حضور موثر اساتید از عوامل زیادی ناشی می شود در چند سال گذشته عدم وجود نگرش جامع نسبت به این موضوع باعث شد تا مدیران سطوح مختلف با این موضوع به صورت سلیقه ای بر خورد کنند. برای حل مشکل بهی صورت اصولی لازم است که گروههای مختلف صاحبان منافع (مسوولان اساتید دانشجویان و کارکنان) در فرایند حل مشکل شرکت داشته باشند. اهداف طرح حاضر عبارت بودند از: تعیین عوامل موثر در کاهش حضور موثر آموزشی اعضای هیات علمی و اولویت بندی آن ها؛ تعیین راهکارهای افزایش حضور موثر آموزشی و اولویت بندی آنها.روشها: در مرحله اول ( بررسی متون ) مطالعات مرتبط با موضوع در داخل و خارج کشور بررسی شد و عوامل و راهکارهای مطرح شده در این زمینه از آنها استخراج شد. جلسات بارش افکار (Brainstorming )با حضور مدیران حوزه معاونت اعضای هیات علمی و مدیران دانشگاهی برگزار شد. همچنین نظرات کارکنان بیمارستان ها دستیاران و کارورزان جمع آوری شد. نامه ها وشکایات بریده جراید و اظهار نظرهای مکتوب و بیانیه های همایش آموزش پزشکی چهارم نیز در این مورد مورد بررسی قرار گرفت. در مرحله دوم و برای تعیین عوامل موثر بر کاهش حضور موثر هیات علمی از تمامی صاحبان منافع (Stakeholders) ضمن برگزاری جلسات متعدد و با استفاده از روش مصاحبه عمقی و ساختارمند کسب نظر شد. عوامل تعیین شده توسط این گروه ابتدا طبقه بندی شده سپس با روش معیارگذاری و محاسبه ماتریسی اولویت بندی شدند. در مرحله سوم طرح راهکارهای رفع عوامل فوق تعیین شد. الگوی مطالعه در این قسمت کسب نظر از صاحب نظران ( expert idea) بود مدعووین در این کارگاه به هشت گروه مختلف کاری تقسیم شدند و هر گروه راهکار های خود را با توجه به استاندارد موجود مطرح کرد. سپس تمامی راهکارها توشط اعضای گروه امتیاز دهی و اولویت بندی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    توکلی، محمد، خورگامی، ژامک، دانایی، گودرز، دماری، بهزاد، و شریفی راینی، علیرضا. (1381). تعیین راهکارهای افزایش حضور موثر آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/438562/fa

    Vancouver: کپی

    توکلی محمد، خورگامی ژامک، دانایی گودرز، دماری بهزاد، شریفی راینی علیرضا. تعیین راهکارهای افزایش حضور موثر آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/438562/fa

    IEEE: کپی

    محمد توکلی، ژامک خورگامی، گودرز دانایی، بهزاد دماری، و علیرضا شریفی راینی، “تعیین راهکارهای افزایش حضور موثر آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/438562/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button