مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,313
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

303
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت استقرار مدیریت دانش بین کتابداران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 175

چکیده

 مقدمه: مدیریت دانش به عنوان موضوعی جدید, رویکردی بدیع در تسهیل آموزش و پژوهش و ارائه خدمات مطلوب تر ایجاد کرده است. کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی در محیط های آموزشی از مستعدترین مکان ها برای اجرای برنامه های مدیریت دانش جهت بهبود آموزش و پژوهش و تسهیم دانش هستند, لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت استقرار مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر اساس مدل بکوویتز و ویلیامز انجام شد.روش ها: پژوهش حاضر توصیفی, پیمایشی بود. نمونه پژوهش شامل تمام کتابداران کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (83 نفر) مشغول به کار در سال تحصیلی 90-89 بود. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مولفه های مدل بکوویتز و ویلیامز بود که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد.نتایج: میانگین نمره وضعیت استقرار مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر اساس مدل بکوویتز و ویلیامز 2.82±0.477 بود که پایین تر از حد متوسط است و استقرار آن نیز به طور یکسان وجود ندارد. همچنین اختلاف مشاهده شده بین میانگین آزمودنی ها بر اساس عوامل دموگرافیک جنسیت, رشته تحصیلی, سابقه اشتغال, سطح تحصیلات, و نوع کار تفاوت معناداری نداشت, اما بر حسب نوع کتابخانه, در مولفه یادگیری دانش تفاوت معناداری مشاهده شد (p<0.05).نتیجه گیری: بیشتر مولفه های مدل بکوویتز و ویلیامز در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و نیاز به برنامه ریزی و توجه بیشتر به خصوص برای اشتراک و ایجاد دانش دارد. همچنین با توجه به اهمیت روزافزون دانش در سازمان هایی همچون دانشگاه ها و محیط های بهداشتی و درمانی که اشتراک دانش از اهمیت زیادی برخوردار است, اجرای این برنامه ها موجبات خدمات رسانی بهتر و به تبع آن تسهیل یادگیری, آموزش و پژوهش خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی استانی، مرتضی، شعبانی، احمد، و رجایی پور، سعید. (1391). وضعیت استقرار مدیریت دانش بین کتابداران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12(3 (پیاپی 41))، 167-175. SID. https://sid.ir/paper/59431/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی استانی مرتضی، شعبانی احمد، رجایی پور سعید. وضعیت استقرار مدیریت دانش بین کتابداران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1391؛12(3 (پیاپی 41)):167-175. Available from: https://sid.ir/paper/59431/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی محمدی استانی، احمد شعبانی، و سعید رجایی پور، “وضعیت استقرار مدیریت دانش بین کتابداران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 3 (پیاپی 41)، pp. 167–175، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59431/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button