مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات کارورزان در مورد وضعیت آموزش دستیاران به آنها در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 361 | صفحه پایان 369

چکیده

 مقدمه: دستیار به عنوان یکی از افراد توانمند آموزشی می تواند از هر فرصتی برای آموزش کارورزان و دانشجویان استفاده کند. هدف از این مطالعه, تعیین نظرات کارورزان در مورد وضعیت آموزش دستیاران به آنها بود. روش ها: در یک مطالعه توصیفی- مقطعی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, تعداد 54 کارورز در 6 ماهه آخر دوره پزشکی بطور تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. جمع آوری اطلاعات با پرسشنامه های محقق ساخته بود که کارورزان آن را به صورت خودایفا تکمیل می کردند. داده ها با نرم افزار SPSS به صورت جدول فراوانی, میانگین وانحراف معیار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: میانگین و انحراف معیار نمره نظرات کاروزان در مورد آموزش دستیاران به آنها به تفکیک در حیطه های دانش 10.9±58.2, عملکرد 12.5±66 ویژگی های فردی 3/13±50.7 مفید ترین عرصه آموزش 17±64 فرایند آموزش 14.8±45 و توانمندی ها و مسوولیت آموزشی 13±56.8 برمبنای نمره 100 به دست آمد. به نظر 4/70 درصد کارورزان, دستیاران سال اول انگیزه بیشتری برای آموزش دارند. درمانگاه و اورژانس شرایط مناسب تری برای آموزش توسط دستیاران است ولی دستیاران وقت کمی برای آموزش صرف می کنند. حجم کار بالای کارورزان و هدفمند و برنامه دار نبودن فرایند آموزش دستیاران از مشکلات مطرح شده آنان است. نتیجه گیری: نمرات ارایه شده کاروزان به وضعیت آموزش دستیاران به آنها, در حد متوسط بود. نقش آموزشی دستیاران در بخش های مختلف متفاوت و بیانگر آن است که آنان بهتر از شرایط فعلی می توانند در امر آموزش سهیم باشند. ارایه کارگاه های آموزش روش تدریس به دستیاران و بررسی موانع آموزش مفید خواهد بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آویژگان، مریم، گرک یراقی، محمد، صبوری، مسیح، ابراهیمی، امراله، و ذوالفقاری، محمدرضا. (1386). نظرات کارورزان در مورد وضعیت آموزش دستیاران به آنها در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7(2 (پیاپی 18))، 361-369. SID. https://sid.ir/paper/59450/fa

Vancouver: کپی

آویژگان مریم، گرک یراقی محمد، صبوری مسیح، ابراهیمی امراله، ذوالفقاری محمدرضا. نظرات کارورزان در مورد وضعیت آموزش دستیاران به آنها در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1386؛7(2 (پیاپی 18)):361-369. Available from: https://sid.ir/paper/59450/fa

IEEE: کپی

مریم آویژگان، محمد گرک یراقی، مسیح صبوری، امراله ابراهیمی، و محمدرضا ذوالفقاری، “نظرات کارورزان در مورد وضعیت آموزش دستیاران به آنها در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 18)، pp. 361–369، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59450/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button