مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,112
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

213
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات دانش آموختگان دانشکده دندانپزشکی بابل نسبت به توانمندی های حرفه ای خود

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 145

چکیده

 مقدمه: برای نیل به اهداف آموزش بالینی کارآمد, لازم است وضعیت موجود آموزش بصورت مستمر ارزیابی و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود. هدف از این پژوهش, تعیین نظرات و رضایت دانش آموختگان دانشکده دندانپزشکی بابل نسبت به توانمندی های حرفه ای شان می باشد.روش ها: در یک مطالعه توصیفی – مقطعی, بین کلیه دانش آموختگان رشته دندانپزشکی ورودی های 76 و 77, (45 نفر) پرسشنامه ای پایا و روا, شامل 97 سوال منطبق بر اهداف برنامه ی آموزشی بالینی دندانپزشکی توزیع و نظرات آنان در مورد توانمندیشان جمع آوری شد. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS با محاسبه میانگین و انحراف معیار و آزمون های t-test و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: میانگین امتیازکل توانمندی حرفه ای 20.11 ± 132.02 از 180 امتیاز بود. درس پریو و درس پروتز ثابت, به ترتیب, حداقل و حداکثر درصد امتیاز را در گروه ها دریافت نمود. میانگین امتیاز توانمندی حرفه ای در آقایان بیشتر ازخانم ها بود. میانگین امتیاز توانمندی با سال ورود به دانشگاه و سهمیه قبولی و وضعیت تاهل ارتباطی نداشت. نتیجه گیری: نظر دانش آموختگان مورد مطالعه در مورد توانمندی های حرفه ای خود تا حد زیادی نشان دهنده عدم رضایت آنها از توانمندی های عملی کسب شده, و در نتیجه وجود نقاط ضعفی در روش آموزش بالینی بود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مطلب نژاد، مینا، مدنی، زهراسادات، احمدی، احسانه، و حسینی، سیدرضا. (1384). نظرات دانش آموختگان دانشکده دندانپزشکی بابل نسبت به توانمندی های حرفه ای خود . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(2 (پیاپی 14))، 139-145. SID. https://sid.ir/paper/59481/fa

    Vancouver: کپی

    مطلب نژاد مینا، مدنی زهراسادات، احمدی احسانه، حسینی سیدرضا. نظرات دانش آموختگان دانشکده دندانپزشکی بابل نسبت به توانمندی های حرفه ای خود . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(2 (پیاپی 14)):139-145. Available from: https://sid.ir/paper/59481/fa

    IEEE: کپی

    مینا مطلب نژاد، زهراسادات مدنی، احسانه احمدی، و سیدرضا حسینی، “نظرات دانش آموختگان دانشکده دندانپزشکی بابل نسبت به توانمندی های حرفه ای خود ،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 139–145، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59481/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button