مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,412
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

997
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش و عملکرد اعضای هیات علمی نسبت به پیاده سازی نظام آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

صفحات

 صفحه شروع 120 | صفحه پایان 127

چکیده

 مقدمه: در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های کشور آموزش مجازی را شروع نموده اند اما آموزش مجازی در دانشگاه های علوم پزشکی موضوعی نوپا است. لذا این پژوهش با هدف بررسی نگرش و عملکرد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به آموزش مجازی انجام شده است.روش ها: مطالعه حاضر توصیفی و از نوع مقطعی است که در سال 1388 انجام شده است. جامعه پژوهش شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشکده های دانشگاه (360 نفر) بوده و حجم نمونه 86 نفر بوده که به روش طبقه ای و تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه و داده ها به صورت میدانی گردآوری شده و در نهایت با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت.نتایج: 65 درصد نمونه مرد و 35 درصد زن بوده اند. 46.5 درصد سابقه فعالیت آموزشی کمتر از 5 سال و 39.5 درصد سابقه بالای 10 سال داشته اند. به صورت کلی 90.7 درصد افراد مورد پژوهش با پیاده سازی آموزش مجازی موافق, 4.7 درصد کاملا موافق و 4.7 درصد هم کاملا مخالف بوده اند. همچنین تاکنون 46.5 درصد افراد در تولید محتوای الکترونیکی مشارکت داشته و 34.9 درصد از آموزش مجازی در تدریس خود استفاده نموده اند. یافته ها در خصوص شیوه های مورد استفاده جهت تدریس نشان می دهد که این افراد بیشتر از روش سخنرانی (3.72±1.3) و بحث گروهی (3.47±1.07) استفاده کرده اند.نتیجه گیری: با توجه به نگرش مثبت و عملکرد اعضای هیات علمی در مورد نظام آموزش مجازی پیشنهاد می گردد زمینه لازم جهت طراحی و حرکت به سمت اجرای نظام آموزش مجازی در آموزش های رسمی دانشگاه علوم پزشکی فراهم گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وفایی نجار، علی، محمدی، مریم، خیابانی تنها، بهروز، و ابراهیمی پور، حسین. (1390). نگرش و عملکرد اعضای هیات‌ علمی نسبت به پیاده‌ سازی نظام آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(2 (پیاپی 31))، 120-127. SID. https://sid.ir/paper/59492/fa

    Vancouver: کپی

    وفایی نجار علی، محمدی مریم، خیابانی تنها بهروز، ابراهیمی پور حسین. نگرش و عملکرد اعضای هیات‌ علمی نسبت به پیاده‌ سازی نظام آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(2 (پیاپی 31)):120-127. Available from: https://sid.ir/paper/59492/fa

    IEEE: کپی

    علی وفایی نجار، مریم محمدی، بهروز خیابانی تنها، و حسین ابراهیمی پور، “نگرش و عملکرد اعضای هیات‌ علمی نسبت به پیاده‌ سازی نظام آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 2 (پیاپی 31)، pp. 120–127، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59492/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button