مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

715
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش اعضای هیات علمی به موانع انجام مطالعات پژوهش در آموزش در دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال تحصیلی 1391

صفحات

 صفحه شروع 130 | صفحه پایان 136

چکیده

 بررسی موانع پژوهشی در هر رشته علمی اهمیت خاصی دارد و می تواند ضعف وکمبودهای آن رشته را نمایان نماید. این مطالعه به منظور تعیین دیدگاه اعضای هیات علمی در ارتباط با موانع انجام تحقیقات پژوهش در آموزش انجام گرفت. طی یک مطالعه توصیفی مقطعی و با استفاده از پرسشنامه خودساخته و ساختار یافته روا و پایا, نظر50 نفر از اعضای هیات علمی با نمونه گیری به روش سرشماری درباره موانع فردی و سازمانی پژوهش مورد ارزیابی قرار دادیم. یافته ها نشان داد, مهمترین موانع فردی در انجام تحقیقات آموزشی: تمایل و علاقه بیشتر به تدریس نسبت به انجام این تحقیقات 50 نفر (100%), عدم علاقه به انجام آن 47 نفر (94%) و اهمیت بیشتر کارهای درمانی 44 نفر (93.7%), موانع سازمانی: در نظر گرفتن مطالعات پژوهش در آموزش در سطح دوم تحقیقات 45(7/93%), تمایل کم مسوولان نسبت به این تحقیقات 44 نفر (91.6%) و کمبود نیروهای مشاوره ای متخصص 45 نفر (91.6%) از مهمترین موانع موثر بر اجرای آن بوده است. میانگین نمره موانع فردی (9.9±72.2) با اختلاف کاملا معناداری بالاتر از موانع سازمانی (9.02±63.1) بوده است. (P<0.001) مهمترین موانع فردی وسازمانی در بررسی حاضر, نداشتن رغبت و انگیزه کافی در انجام این مطالعات بوده, که ممکن است کاربردی کردن نتایج این مطالعات و اخذ امتیازات ویژه جهت اعضا هیات علمی فعال در این امور راهکاری در جهت افزایش انگیزه آنان باشد و با توجه به بالا بودن میانگین نمرات فردی و سازمانی می توان نتیجه گیری کرد, در جهت افزایش کمی و کیفی, نیاز به انجام مداخلات بنیادی و توجه خاص مسوولان به این امر بوده تا بستر مناسب انجام آن فراهم شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کرم زاده، عاطفه، احمدی وسمه جانی، عباس، و زاهدی، راضیه. (1393). نگرش اعضای هیات علمی به موانع انجام مطالعات پژوهش در آموزش در دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال تحصیلی 1391. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 5(2)، 130-136. SID. https://sid.ir/paper/228780/fa

    Vancouver: کپی

    کرم زاده عاطفه، احمدی وسمه جانی عباس، زاهدی راضیه. نگرش اعضای هیات علمی به موانع انجام مطالعات پژوهش در آموزش در دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال تحصیلی 1391. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1393؛5(2):130-136. Available from: https://sid.ir/paper/228780/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه کرم زاده، عباس احمدی وسمه جانی، و راضیه زاهدی، “نگرش اعضای هیات علمی به موانع انجام مطالعات پژوهش در آموزش در دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال تحصیلی 1391،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 5، no. 2، pp. 130–136، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228780/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button