مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

892
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

747
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین نوع مناسب محتوای الکترونیکی برای برنامه های آموزش مداوم اینترنتی جامعه پزشکی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 382 | صفحه پایان 392

چکیده

 مقدمه: با توجه به تنوع محتوا در آموزش های مداوم اینترنتی, نیاز به شواهد در مورد مقایسه این انواع با هم وجود دارد. در این مطالعه نوع مناسب محتوای الکترونیک برای این برنامه ها برای جامعه ایرانی تعیین شده است.روش ها: ابتدا نظرات اعضای هیات علمی که تجربه تدوین محتوای الکترونیک برای برنامه های آموزش مداوم را داشتند در مورد انواع شیوه های تدوین محتوا, در قالب پرسشنامه جمع آوری شد. بر اساس نتیجه به دست آمده, 20 محتوای آموزشی تدوین و به مخاطبان ارائه شد. بر اساس نتایج ارزشیابی این برنامه ها از دید مخاطبان, مقبولیت این شیوه, مورد تحلیل قرار گرفت.نتایج: بین نمرات کسب شده برای انواع محتوا در پرسشنامه نظرسنجی اعضای هیات علمی تفاوت معناداری وجود داشت (P<0.001). از نظر ایشان «موارد بیماری تعاملی بر اساس الگوی حل مساله», بیشتر از انواع دیگر منجر به بهبود عملکرد حرفه ای و افزایش علاقه مخاطبان شده و دسترسی مخاطبان به آن مناسب تر بود, هرچند از نظر ایشان تدوین این نوع محتوا برای مولفین مشکل تر و زمان برتر بود. میانگین نمرات ارزشیابی مخاطبان از محتواها, در طیف لیکرت 5 حالته با نمره دهی پنج تا یک, 4.56 (SD=0.65) بود که حاکی از مقبولیت این روش برای اعضای هیات علمی بود.نتیجه گیری: به نظر می رسد با توجه به لزوم مقایسه شیوه های مختلف یادگیری الکترونیکی با هم و نیز ارائه مدل های بومی در هر کشور, نتایج این مطالعه می تواند به متولیان طراحی و ارائه برنامه های آموزش مداوم اینترنتی در ایران کمک کند. اما مطالعات بیشتری باید در مورد ارزشیابی پیامدهای یادگیری این نوع برنامه های آموزشی صورت گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجتهدزاده، ریتا، ابراهیم زاده، عیسی، زندی، بهمن، سرمدی، محمدرضا، و علی پور، احمد. (1390). تعیین نوع مناسب محتوای الکترونیکی برای برنامه های آموزش مداوم اینترنتی جامعه پزشکی در ایران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(4 (پیاپی 33))، 382-392. SID. https://sid.ir/paper/59500/fa

    Vancouver: کپی

    مجتهدزاده ریتا، ابراهیم زاده عیسی، زندی بهمن، سرمدی محمدرضا، علی پور احمد. تعیین نوع مناسب محتوای الکترونیکی برای برنامه های آموزش مداوم اینترنتی جامعه پزشکی در ایران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(4 (پیاپی 33)):382-392. Available from: https://sid.ir/paper/59500/fa

    IEEE: کپی

    ریتا مجتهدزاده، عیسی ابراهیم زاده، بهمن زندی، محمدرضا سرمدی، و احمد علی پور، “تعیین نوع مناسب محتوای الکترونیکی برای برنامه های آموزش مداوم اینترنتی جامعه پزشکی در ایران،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 4 (پیاپی 33)، pp. 382–392، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59500/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button