مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

779
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی برنامه های آموزش مداوم در جامعه پزشکی ایران

صفحات

 صفحه شروع 140 | صفحه پایان 145

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش مداوم به منظور ارایه دانش در حال گسترش, فنون جدید و جهت دهی نوین برای تمام مراقبین بهداشتی حیاتی است اما برای بهبود نحوه انجام و اثر بخش بودن آن تلاش های فراوانی مورد نیاز است. این مطالعه با هدف بررسی وضعیت آموزش مداوم جامعه پزشکی ایران بر اساس مرور مطالعات انجام شده در این زمینه صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه مروری نظامدار کلیه منابع و مطالعات انجام شده در دسترس مورد بررسی قرار گرفت. عموما مقالات چاپ شده یکی از سه محور شامل: 1) عوامل انگیزشی, 2) عوامل مرتبط با نیاز سنجی و اولویت های آموزشی و 3) عوامل مربوط به محتوی و روش اجرا بود.یافته ها: بر اساس نتایج مطالعات مرور شده, از دیدگاه شرکت کنندگان, آموختن تازه های علمی, اولین انتخاب و کسب امتیاز لازم در مرتبه بعدی قرار داشت, اکثر آنها معتقد به حذف امتیاز بازآموزی و ارایه مباحث بر اساس نیازهای شغلی بودند. بعضی از کارشناسان آموزش مداوم اذعان داشتند که نیاز سنجی علمی جهت این برنامه ها صورت نمی گیرد. نتایج چندین مطالعه نیز نشان داد که روش غالب تدریس در برنامه های آموزش مداوم سخنرانی است.نتیجه گیری: علی رغم نقاط مثبت قانون, در مجموع مشمولین برنامه, نحوه اجرای آن را در سطح متوسط ارزیابی کردند. لذا پیشنهاد می شود ضمن به کارگیری صحیح قوانین و دستورالعمل های اجرایی, به منظور افزایش اثربخشی این برنامه ها, نیاز سنجی مستمر و دوره ای, انجام ارزشیابی های مجدد از طریق اهرم هایی نظیر تمدید مدرک و مجوز, توسعه روش های الکترونیکی, تربیت مدرسین زبده و اندازه گیری اثر بخشی برنامه ها از طریق بررسی شاخص های بهداشتی و ... انجام گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عبادی، عباس، ونکی، زهره، نحریر، بتول، و حکمت پو، داوود. (1386). آسیب شناسی برنامه های آموزش مداوم در جامعه پزشکی ایران. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 4(2)، 140-145. SID. https://sid.ir/paper/116918/fa

Vancouver: کپی

عبادی عباس، ونکی زهره، نحریر بتول، حکمت پو داوود. آسیب شناسی برنامه های آموزش مداوم در جامعه پزشکی ایران. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1386؛4(2):140-145. Available from: https://sid.ir/paper/116918/fa

IEEE: کپی

عباس عبادی، زهره ونکی، بتول نحریر، و داوود حکمت پو، “آسیب شناسی برنامه های آموزش مداوم در جامعه پزشکی ایران،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 4، no. 2، pp. 140–145، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116918/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button