مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,104
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

246
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش گروه همتایان بر یادگیری مهارت عملی دانشجویان دندانپزشکی در پره کلینیک ترمیمی

صفحات

 صفحه شروع 418 | صفحه پایان 424

چکیده

 مقدمه: آموزش گروه همتایان می تواند یک وسیله کمکی مفید در آموزش مهارت های بالینی باشد. هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر آموزش گروه همتایان بر یادگیری مهارت عملی دانشجویان دندانپزشکی در پره کلینیک ترمیمی بود.روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی که طی سال 89-1388 انجام شد, همه 34 دانشجوی دندانپزشکی ورودی 1386 دانشکده دندانپزشکی تبریز که واحد ترمیمی عملی 1 به آنها ارائه شده بود و شرایط ورود به مطالعه را داشتند به صورت تصادفی به دو گروه مداخله و شاهد تقسیم شدند. در گروه مداخله در کنار روش معمول ارائه این واحد, از روش آموزش گروه همتایان استفاده گردید و در گروه شاهد واحد ترمیمی عملی 1 به روش معمول برگزار شد. در پایان ترم نمرات واحد ترمیمی عملی 1 دو گروه با هم مقایسه شد. بدین منظور از نرم افزار SPSS و آزمون آماری من ویتنی یو با سطح معناداری 0.05>P استفاده گردید.نتایج: میانگین نمره واحد ترمیمی عملی 1 در گروه مداخله 1.69±15.73 و در گروه شاهد 2.67±14.69 بود. اما تفاوت آماری معناداری بین تفاوت میانگین رتبه ای نمرات دو گروه وجود نداشت (U=113.5, P=0.28).نتیجه گیری: مهارت عملی دانشجویانی که از روش آموزش گروه همتایان استفاده کرده بودند مشابه دانشجویان گروه شاهد بود. پیشنهاد می شود در آموزش دوره پره کلینیک دندانپزشکی ترمیمی, روش آموزش گروه همتایان به عنوان روش آموزشی مکمل (و نه یک روش مستقل) مدنظر قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیمیایی، سودابه، جعفری نویمی پور، المیرا، و محمدی، نرمین. (1390). تاثیر آموزش گروه همتایان بر یادگیری مهارت عملی دانشجویان دندانپزشکی در پره کلینیک ترمیمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(4 (پیاپی 33))، 418-424. SID. https://sid.ir/paper/59504/fa

    Vancouver: کپی

    کیمیایی سودابه، جعفری نویمی پور المیرا، محمدی نرمین. تاثیر آموزش گروه همتایان بر یادگیری مهارت عملی دانشجویان دندانپزشکی در پره کلینیک ترمیمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(4 (پیاپی 33)):418-424. Available from: https://sid.ir/paper/59504/fa

    IEEE: کپی

    سودابه کیمیایی، المیرا جعفری نویمی پور، و نرمین محمدی، “تاثیر آموزش گروه همتایان بر یادگیری مهارت عملی دانشجویان دندانپزشکی در پره کلینیک ترمیمی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 4 (پیاپی 33)، pp. 418–424، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59504/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button