مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری مبتنی بر تیم: کاربرد شیوه نوین آموزش در پری کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و بررسی تاثیر آن بر مهارت های عملی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی مشهد

صفحات

 صفحه شروع 136 | صفحه پایان 143

کلیدواژه

چکیده

 زمینه و هدف: یافتن شیوه هایی برای ارتقاء ماندگاری یادگیری در واحدهای بالینی بسیار مهم است. هدف از این مطالعه, معرفی روش نوین آموزش در پری کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و بررسی تاثیر آن بر مهارت های عملی دانشجویان بود. روش بررسی: در این مطالعه اقدام پژوهی, از روش یادگیری مبتنی بر تیم برای ارایه واحد درسی پری کلینیک ترمیمی در دانشکده دندانپزشکی مشهد, در نیم سال اول سال تحصیلی 92-1391 استفاده شد. بدین منظور, تعداد 48 نفر از دانشجویان سال چهارم, به صورت اختیاری در این دوره, شرکت نمودند. دانشجویان به گروه های 4 نفره تقسیم شده و مراحل آموزش مبتنی بر تیم برایشان اجرا گردید. در پایان دوره, از دانشجویان با پرسشنامه ای روا و پایا نظرسنجی به عمل آمد. در پایان, به صورت نیمه تجربی, بعد از گذراندن واحد بالینی ترمیمی عملی 2, میانگین نمرات پایان بخش دانشجویان شرکت کننده در واحد اختیاری ترمیمی با دانشجویانی که در این واحد شرکت نکرده بودند با استفاده از T-testمقایسه شد (05/0α =). یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد که میانگین نمرات دانشجویان شرکت کننده در دوره (07/1± 65/18) بالاتر از میانگین نمرات دانشجویانی که در دوره شرکت نداشتند (66/0± 41/17), بود (02/0P=). همچنین نتایج نظرسنجی نشان داد که 97 درصد دانشجویان از برگزاری این دوره رضایت داشته و گذراندن آن را به این شیوه مفید تشخیص دادند. نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد استفاده از روش نوین یادگیری مبتنی بر تیم, می تواند موجب ارتقاء یادگیری همراه با رضایت دانشجویان در واحد های عملی دندانپزشکی گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، مجید، و کارگزار، ساناز. (1395). یادگیری مبتنی بر تیم: کاربرد شیوه نوین آموزش در پری کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و بررسی تاثیر آن بر مهارت های عملی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی مشهد. مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، 29(2 )، 136-143. SID. https://sid.ir/paper/25436/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری مجید، کارگزار ساناز. یادگیری مبتنی بر تیم: کاربرد شیوه نوین آموزش در پری کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و بررسی تاثیر آن بر مهارت های عملی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی مشهد. مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)[Internet]. 1395؛29(2 ):136-143. Available from: https://sid.ir/paper/25436/fa

    IEEE: کپی

    مجید اکبری، و ساناز کارگزار، “یادگیری مبتنی بر تیم: کاربرد شیوه نوین آموزش در پری کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و بررسی تاثیر آن بر مهارت های عملی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی مشهد،” مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، vol. 29، no. 2 ، pp. 136–143، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/25436/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button