مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,097
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بسته آزمون ها: مروری بر فرآیند تحول روش های ارزیابی دانشجو در آموزش پزشکی: گزارش روند تغییر در ایران بر اساس مدل 8 مرحله ای

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 42

چکیده

 مقدمه: در عصر کنونی پیشرفت روزافزون فن آوری الکترونیکی, استفاده از تکنولوژی و ایجاد تغییر مطلوب در ارزیابی دانشجویان نقش برجسته ای دارد. این مطالعه با هدف مروری بر فرآیند تحول روش های ارزیابی دانشجو در آموزش پزشکی و گزارش روند آن در ایران بر اساس مدل 8 مرحله ای در راستای بسته ارتقای نظام ارزیابی و آزمون های علوم پزشکی انجام شد.روش ها: در این مطالعه ی مروری (Narrative) مقالات, کتب و پایان نامه های پایگاه های اطلاعاتی شامل SID, Magiran, Pubmed,Google scholar  و Eric از سال 1950 میلادی تاکنون با استفاده ازکلید واژه های ارزیابی, آزمون کامپیوتری, تحول, تغییر و آموزش پزشکی, به زبان های فارسی و انگلیسی مورد جستجو و بررسی قرار گرفت.نتایج: از تعداد 76 مقاله در موضوع مورد نظر 28 مورد کاملا مرتبط با هدف مطالعه, بررسی شد. تحول روش های ارزیابی دانشجو در آموزش پزشکی بر اساس مدل 8 مرحله ای تغییر شامل 1) ایجاد ضرورت 2) تشکیل یک ائتلاف قدرت مند 3) ایجاد یک چشم انداز برای تغییر 4) ارتباط برقرار کردن با چشم انداز 5) حذف موانع 6) ایجاد پیروزی های کوتاه مدت 7) پایه گذاری و ساخت تغییر 8) نهادینه کردن تغییرات رخ داده است.نتیجه گیری: در ایران مراحل 8 گانه تغییر و تحول آزمون های دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی با دقت ویژه صورت گرفته است. با توجه به چالش های پیش روی هر تغییر و در راستای مطلوب تر برگزار شدن این فرآیند در سال های آتی, شناسایی مشکلات اجرایی موجود و مساعدت در رفع آن ها می تواند گامی موثر و سازنده تلقی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دریازاده، سعیده، و شایان، شهرام. (1396). بسته آزمون ها: مروری بر فرآیند تحول روش های ارزیابی دانشجو در آموزش پزشکی: گزارش روند تغییر در ایران بر اساس مدل 8 مرحله ای. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 17(ویژه نامه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی)، 32-42. SID. https://sid.ir/paper/59520/fa

    Vancouver: کپی

    دریازاده سعیده، شایان شهرام. بسته آزمون ها: مروری بر فرآیند تحول روش های ارزیابی دانشجو در آموزش پزشکی: گزارش روند تغییر در ایران بر اساس مدل 8 مرحله ای. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛17(ویژه نامه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی):32-42. Available from: https://sid.ir/paper/59520/fa

    IEEE: کپی

    سعیده دریازاده، و شهرام شایان، “بسته آزمون ها: مروری بر فرآیند تحول روش های ارزیابی دانشجو در آموزش پزشکی: گزارش روند تغییر در ایران بر اساس مدل 8 مرحله ای،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 17، no. ویژه نامه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، pp. 32–42، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59520/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button