مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,158
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

645
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایتمندی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از سرپرستی پایان نامه

صفحات

 صفحه شروع 302 | صفحه پایان 310

چکیده

 مقدمه: اطمینان از کسب تجربه پژوهشی توسط دانشجویان, یکی از مهم ترین اهداف فرایند انجام پایان نامه است و ارزشیابی میزان رضایت مندی دانشجویان از نحوه سرپرستی پایان نامه از مهم ترین چالش های این فرایند بشمار می آید. بنابراین, هدف این تحقیق بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از سرپرستی پایان نامه بود. روش ها: در یک مطالعه توصیفی - مقطعی, 100 نفر از دانشجویان پزشکی, دندان پزشکی و داروسازی که ضمن دفاع از پایان نامه در سال 1385 در مرحله دانش آموختگی قرار داشتند, به روش طبقه ای تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده ها توسط پرسشنامه PREQ (Postgradute Research Experience Questionnaire) جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی تجزیه و تحلیل شد. نتایج: میزان رضایت مندی دانشکده های پزشکی 3.08±1.01, داروسازی 3.37±0.85 و دندان پزشکی 3.6±0.85 بود و از نظر میزان رضایت از سرپرستی پایان نامه, بین سه دانشکده تفاوت معنی داری مشاهده شد. «دریافت راهنمایی مفید در خصوص ادبیات تحقیق» کم ترین میزان رضایت آزمودنی ها بود. بین رضایت مندی دانشجویان از نحوه سرپرستی پایان نامه و متغیرهای سن و نمره پایان نامه رابطه معنی داری مشاهده گردید. نتیجه گیری: لازم است به سرپرستی پایان نامه به عنوان یک موضوع علمی که نیازمند آموزش است, توجه شود و در خصوص نحوه راهنمایی در راستای ادبیات پژوهش و موضوع تحقیق, برنامه ریزی های ویژه اعمال گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقانی، غلامعلی. (1388). رضایتمندی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از سرپرستی پایان نامه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9(4 (پیاپی 24))، 302-310. SID. https://sid.ir/paper/59531/fa

    Vancouver: کپی

    دهقانی غلامعلی. رضایتمندی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از سرپرستی پایان نامه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1388؛9(4 (پیاپی 24)):302-310. Available from: https://sid.ir/paper/59531/fa

    IEEE: کپی

    غلامعلی دهقانی، “رضایتمندی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از سرپرستی پایان نامه،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 4 (پیاپی 24)، pp. 302–310، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59531/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا