مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایتمندی دانشجویان از فرآیند انجام پایان نامه و عوامل مرتبط با آن در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 زمینه و هدف: اطمینان از کسب تجربه پژوهشی توسط دانشجویان یکی از اصلی ترین اهداف فرآیند انجام پایان نامه و ارزیابی رضایتمندی دانشجویان یکی از مهم ترین چالش های این فرآیند می باشد. هدف این پژوهش بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان از فرآیند انجام پایان نامه و عوامل مرتبط با آن در دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود.روش کار: در این مطالعه توصیفی, 100 نفر از دانشجویان پزشکی, دندان پزشکی و داروسازی که ضمن دفاع از پایان نامه خود در مرحله فراغت از تحصیل قرار داشتند به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. داده ها توسط پرسش نامه ای که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته بود, جمع آوری گردید.یافته ها: نتایج حاکی از آن بود که میانگین (انحراف معیار±) نمره عوامل سرپرستی پایان نامه, توسعة مهارت علمی, بنیادهای پژوهش, توسعة مهارت پژوهشی و فرآیند ارزیابی پایان نامه به ترتیب 3.31 (0.95±), 3.42 (0.71±), 2.26 (0.80±), 3.37 (0.70±) و 3.47 0.92)±) بودند. میانگین نمره عامل بنیادهای پژوهش به طور معنی داری نسبت به سایر عوامل کمتر بود (P=0.0001). میانگین نمره رضایتمندی دانشجویان دختر در خصوص عوامل بنیادهای پژوهش و توسعه مهارت پژوهشی, نسبت به دانشجویان پسر بیشتر و دارای تفاوت معنی داری بود (به ترتیب P=0.026 و P=0.04).نتیجه گیری: نتایج نشان داد که کمترین میزان رضایتمندی دانشجویان در زمینه «برنامه ریزی سمینارهای علمی», «حمایت مالی از فعالیت های پژوهشی» و «جو علمی و پژوهشی» بود که هر سه مربوط به عامل بنیادهای پژوهشی بودند. از آنجا که زیر ساخت و جو پژوهشی از عوامل مهم در فعالیت های پژوهشی هستند, توجه به این موضوع باید در صدر الویت های برنامه ریزی آموزش عالی قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقانی، غلامعلی، و یمنی دوزی سرخابی، محمد. (1388). بررسی رضایتمندی دانشجویان از فرآیند انجام پایان نامه و عوامل مرتبط با آن در دانشگاه علوم پزشکی تبریز. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 6(1)، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/116957/fa

    Vancouver: کپی

    دهقانی غلامعلی، یمنی دوزی سرخابی محمد. بررسی رضایتمندی دانشجویان از فرآیند انجام پایان نامه و عوامل مرتبط با آن در دانشگاه علوم پزشکی تبریز. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1388؛6(1):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/116957/fa

    IEEE: کپی

    غلامعلی دهقانی، و محمد یمنی دوزی سرخابی، “بررسی رضایتمندی دانشجویان از فرآیند انجام پایان نامه و عوامل مرتبط با آن در دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 6، no. 1، pp. 1–9، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116957/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button