مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,444
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

351
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تدریس درس فیزیولوژی تنفس به دو روش سنتی (سخنرانی) و تدریس در گروههای کوچک در دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال 1389

صفحات

 صفحه شروع 317 | صفحه پایان 324

چکیده

 مقدمه: سالها است که اراثه دروس تئوری به دانشجویان پزشکی به روش سنتی سخنرانی ادامه دارد اما این روش جوابگوی نیازهای دانشجویان نبوده و حالت کسالت آور در کلاس ایجاد می نماید. هدف از مطالعه حاضر مقایسه دو روش آموزش درس فیزیولوژی تنفس, به روش سخنرانی به همراه اسلاید با روش تدریس در گروههای کوچک بود.روش کار: این مطالعه بر روی دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که واحد فیزیولوژی یک را اخذ نموده بودند, انجام شد. دانشجویان به 5 گروه 9 تایی تقسیم شدند. تعداد کل جلسات فیزیولوژی تنفس به دو قسمت مساوی از نظر دشواری مطلب تقسیم شد. سه جلسه اول درس توسط استاد به روش سنتی سخنرانی و استفاده از اسلاید تدریس شد و سه جلسه باقیمانده بر اساس طرح درس و رفرانس (کتاب فیزیولوژی گایتون و گاننونگ) توسط دانشجویان مطالعه شد. در پایان هر دو روش تدریس از دانشجویان امتحان به صورت تشریحی و تستی گرفته شد و به کمک فرم استاندارد میزان رضایت دانشجویان سنجش شد.نتایج: نتایج نشان داد که دانشجویان از روش تدریس به صورت گروههای کوچک رضایت داشته و میانگین نمرات آنها از میانگین نمراتشان با روش سنتی بیشتر بود و این امر نشان دهنده این است که ماندگاری مطالب آموخته شده در روش نوین بیشتر از روش سنتی است.نتیجه گیری: از این مطالعه شاید بتوان نتیجه گیری کرد که تدریس دروس پرحجم علوم پایه با روش آموزش به صورت گروههای کوچک امکان پذیر است. هر چند پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر, مطالعات بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطانی، نپتون، نادری، نادره، و زارع، شهرام. (1391). مقایسه تدریس درس فیزیولوژی تنفس به دو روش سنتی (سخنرانی) و تدریس در گروههای کوچک در دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال 1389. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 16(4)، 317-324. SID. https://sid.ir/paper/60321/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانی نپتون، نادری نادره، زارع شهرام. مقایسه تدریس درس فیزیولوژی تنفس به دو روش سنتی (سخنرانی) و تدریس در گروههای کوچک در دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال 1389. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1391؛16(4):317-324. Available from: https://sid.ir/paper/60321/fa

    IEEE: کپی

    نپتون سلطانی، نادره نادری، و شهرام زارع، “مقایسه تدریس درس فیزیولوژی تنفس به دو روش سنتی (سخنرانی) و تدریس در گروههای کوچک در دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال 1389،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 16، no. 4، pp. 317–324، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60321/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button