مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,538
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه آموزشی بر اساس تئوری رفتار برنامه ریزی شده بر ارتقاء رفتار مصرف صبحانه در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 43

چکیده

 مقدمه: فراوانی مصرف صبحانه در نیم قرن اخیر کاهش داشته است و این وعده غذایی توسط کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می شود. هدف این مطالعه, تعیین تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده بر ارتقاء مصرف صبحانه در دانش آموزان بود.روش کار: این مطالعه یک پژوهش مداخله ای از نوع نیمه تجربی بود که بر روی 88 دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر بندرعباس در سال 1390 انجام شد. روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای بود. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای مبتنی بر سازه های تئوری رفتار برنامه ریزی شده بود که روایی و پایایی آن در مطالعه پایلوت تعیین گردید. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار SPSS 18 و به روش کمی با استفاده از آزمون های آماری رگرسیون خطی, t-test, t زوجی, ویل کاکسون و مان ویتنی تجزیه تحلیل شدند.نتایج: پس از اتمام برنامه آموزشی کنترل رفتاری درک شده و قصد مصرف صبحانه در گروه مداخله افزایش یافت که این تغییر نسبت به قبل از آموزش بر اساس آزمون آماری ویل کاکسون معنی دار بود (p=0.000).نتیجه گیری: با توجه به نتایج این بررسی, توصیه می شود جهت افزایش قصد و مصرف صبحانه در دانش آموزان بر استراتژی های آموزشی مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده تاکید گردد. در نظر داشتن هنجارهای انتزاعی مشوق دانش آموزان به مصرف صبحانه به ویژه گروه همسالان و والدین می تواند در طراحی برنامه های آموزشی کمک کننده باشد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، زهرا، آقاملایی، تیمور، قارلی پور، ذبیح اله، و قنبرنژاد، امین. (1394). تاثیر برنامه آموزشی بر اساس تئوری رفتار برنامه ریزی شده بر ارتقاء رفتار مصرف صبحانه در دانش آموزان. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 19(1)، 35-43. SID. https://sid.ir/paper/60375/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی زهرا، آقاملایی تیمور، قارلی پور ذبیح اله، قنبرنژاد امین. تاثیر برنامه آموزشی بر اساس تئوری رفتار برنامه ریزی شده بر ارتقاء رفتار مصرف صبحانه در دانش آموزان. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1394؛19(1):35-43. Available from: https://sid.ir/paper/60375/fa

    IEEE: کپی

    زهرا حسینی، تیمور آقاملایی، ذبیح اله قارلی پور، و امین قنبرنژاد، “تاثیر برنامه آموزشی بر اساس تئوری رفتار برنامه ریزی شده بر ارتقاء رفتار مصرف صبحانه در دانش آموزان،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 19، no. 1، pp. 35–43، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60375/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button