مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,190
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مداخله مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده بر ارتقاء رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان مدارس ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 903 | صفحه پایان 910

چکیده

 رفتار تغذیه ای مناسب نقش مهمی در ارتقاء سلامت جسمی و روانی دانش آموزان دارد. هدف مطالعه حاضر بررسی تاثیر یک برنامه مداخله ای مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده بر ارتقاء رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان بود. این مطالعه نیمه تجربی شاهددار تصادفی شده, به صورت قبل و بعد, بر روی 67 دانش آموز کلاس پنجم در دو دبستان ابتدایی شهر مشهد در سال 1391 انجام شد. نمونه ها به صورت تصادفی در دو گروه آزمون (32 نفر) و شاهد (35 نفر) قرار گرفته و برنامه مداخله در طی چهار جلسه برای گروه آزمون به اجرا درآمد. 2 هفته بعد داده ها با استفاده از پرسشنامه طراحی شده بر اساس سازه های «تئوری رفتار برنامه ریزی شده» جمع آوری و با نرم افزار آماری SPSS-13 و آزمون های تی مستقل و زوجی و کای دو در سطح معنی داری 95% تجزیه و تحلیل شدند. قبل از مداخله, اختلاف معنی داری در سازه های تئوری بین گروه آزمون و شاهد, وجود نداشت (p<0.05). اما پس از مداخله, در نمرات نگرش (p<0.01, t=3.51), هنجارهای انتزاعی (p<0.01, t=6.98) و کنترل درک شده (p<0.01, t=3.84) اختلاف معنی داری بین گروه آزمون و شاهد وجود داشت. با توجه به یافته های حاصل می توان گفت, برنامه های ارتقاء سلامت مبتنی بر تئوری رفتاری برنامه ریزی شده نقش موثری در ارتقاء رفتارهای تغذیه ای در بین دانش آموزان دارد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد, لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زنده طلب، حمیدرضا. (1393). تاثیر مداخله مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده بر ارتقاء رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان مدارس ابتدایی. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، 4(4)، 903-910. SID. https://sid.ir/paper/214490/fa

    Vancouver: کپی

    زنده طلب حمیدرضا. تاثیر مداخله مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده بر ارتقاء رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان مدارس ابتدایی. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)[Internet]. 1393؛4(4):903-910. Available from: https://sid.ir/paper/214490/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا زنده طلب، “تاثیر مداخله مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده بر ارتقاء رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان مدارس ابتدایی،” پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، vol. 4، no. 4، pp. 903–910، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214490/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button