مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,439
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,012
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش الگوی ارتباطی خانواده کثرت گرا بر رضایت از زندگی زوجین

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 48

چکیده

 مقدمه: رضایت در زندگی از طریق علایق متقابل, پذیرش, درک یکدیگر و ارضای نیازها ایجاد می شود. هدف از این پژوهش اثر بخشی آموزش الگوی ارتباطی خانواده کثرت گرا بر رضایت از زندگی زوجین بود.روش کار: در این پژوهش مورد – شاهد, جامعه پژوهش شامل تمامی افراد مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر شیراز بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی تعداد 40 زوج که بر اساس آزمون پرسشنامه تجدیدنظر شده کوئرنر و فیتزپاتریک که در دو بعد الگوی خانوادگی بی قید وشرط و محافظت کننده قرار داشتند انتخاب شدند. آزمون رضایت از زندگی دینر بر روی 40 زوج اجرا و بعد به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش در ده جلسه 1.5 ساعته تحت آموزش الگوی ارتباطی کثرت گرا قرار گرفتند. مجددا از هر دو گروه آزمون رضایت از زندگی بعمل آمد. داده ها با استفاده از روش تجزیه و تحلیل کوواریانس با SPSS I5 تجزیه و تحلیل شدند.نتایج: نتایج پژوهش نشان داد که از نظر رضایت زندگی تفاوت معنی داری بین دو گروه وجود داشت (P<0.0001) همچنین تفاوت معنی دار بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون رضایت زندگی در دو گروه وجود داشت (P<0.001).نتیجه گیری: بر اساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که گفت و شنود نقش کلیدی در رضایت از زندگی دارد. بنابراین آموزش الگوی ارتباطی کثرت گرا که مبنی بر گفت وشنود بالا است در رضایت از زندگی زوجین موثر است .

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروی، صدراله، نشاط دوست، حمیدطاهر، مولوی، حسین، و کلانتری، مهرداد. (1390). اثربخشی آموزش الگوی ارتباطی خانواده کثرت گرا بر رضایت از زندگی زوجین. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 15(1)، 40-48. SID. https://sid.ir/paper/60641/fa

    Vancouver: کپی

    خسروی صدراله، نشاط دوست حمیدطاهر، مولوی حسین، کلانتری مهرداد. اثربخشی آموزش الگوی ارتباطی خانواده کثرت گرا بر رضایت از زندگی زوجین. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1390؛15(1):40-48. Available from: https://sid.ir/paper/60641/fa

    IEEE: کپی

    صدراله خسروی، حمیدطاهر نشاط دوست، حسین مولوی، و مهرداد کلانتری، “اثربخشی آموزش الگوی ارتباطی خانواده کثرت گرا بر رضایت از زندگی زوجین،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 15، no. 1، pp. 40–48، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60641/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button