مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

989
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه آموزش مراقبت پرستاری در امداد و انتقال هوایی به دو روش سخنرانی و آموزش الکترونیک

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 31

چکیده

 اهداف: با توجه به اهمیت ویژه امداد و انتقال هوایی در عصر حاضر و کمبود نیروهای حرفه ای, آموزش نیروی انسانی متخصص ضروری به نظر می رسد. هدف از مطالعه حاضر, مقایسه تاثیر آموزش مراقبت پرستاری در امداد و انتقال هوایی به دو روش سخنرانی و آموزش الکترونیکی بر سطوح یادگیری پرستاران بود.روش ها: این کارآزمایی بالینی در سال 1390 در یکی از بیمارستان های منتخب شهر تهران روی 60 نفر از پرستاران بخش های مختلف که با نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شده بودند, انجام شد. نمونه ها در دو گروه 30 نفره تحت آموزش به روش سخنرانی و آموزش الکترونیک قرار گرفتند. میزان تاثیر آموزش در سه سطح دانش, فهم و کاربرد در حیطه شناختی قبل, بلافاصله و یک ماه بعد از آموزش بررسی شد. داده ها با نرم افزار SPSS 17 و آزمون آنوای اندازه های تکراری و T مستقل تحلیل شد.یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمرات در جمع سطوح یادگیری در گروه سخنرانی قبل و بعد از آموزش و 4 هفته بعد به ترتیب 2.822±12.03, 21.10±3.294 و 4.01±19.30 (0.001>p) و در گروه آموزش الکترونیکی به ترتیب 3.706±14.3, 4.416±21.13 و 3.177±21.33 بود (0.001>p). تفاوت معنی داری بین دو گروه در مرحله پس آزمون (0.1=p) دیده نشد, اما در مرحله یادآری (0.03=p) موثربودن روش نرم افزاری مشخص شد.نتیجه گیری: به دلیل موثربودن روش نرم افزار چندرسانه ای در مرحله یادداری و صرفه جویی در وقت, پیشنهاد می شود از این روش در آموزش ضمن خدمت پرستاران استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرشی، معصومه، باباتباردرزی، حسین، محمودی، حسین، و مختاری نوری، جمیله. (1391). مقایسه آموزش مراقبت پرستاری در امداد و انتقال هوایی به دو روش سخنرانی و آموزش الکترونیک. مجله طب نظامی، 14(1 (مسلسل 51))، 27-31. SID. https://sid.ir/paper/62121/fa

    Vancouver: کپی

    فرشی معصومه، باباتباردرزی حسین، محمودی حسین، مختاری نوری جمیله. مقایسه آموزش مراقبت پرستاری در امداد و انتقال هوایی به دو روش سخنرانی و آموزش الکترونیک. مجله طب نظامی[Internet]. 1391؛14(1 (مسلسل 51)):27-31. Available from: https://sid.ir/paper/62121/fa

    IEEE: کپی

    معصومه فرشی، حسین باباتباردرزی، حسین محمودی، و جمیله مختاری نوری، “مقایسه آموزش مراقبت پرستاری در امداد و انتقال هوایی به دو روش سخنرانی و آموزش الکترونیک،” مجله طب نظامی، vol. 14، no. 1 (مسلسل 51)، pp. 27–31، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/62121/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button