Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

653
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

450
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه ابزاری به منظور ارزیابی آگاهی آموزگاران از اختلال عملکرد ادراری دانش آموزان مقطع دبستان در ارومیه

صفحات

 صفحه شروع 218 | صفحه پایان 220

چکیده

 پیش زمینه و هدف: سنجش و آگاهی آموزگاران در زمینه اختلال عملکرد ادراری کودکان دبستانی, نیاز به ابزار مناسب دارد. این مطالعه تهیه و توسعه و پرسشنامه مناسب این سنجش در, زبان فارسی است. مواد و روش ها: پرسشنامه استاندارد شده ی را که در مطالعات انجام شده خارجی به کار گرفته شده است, با کسب اجازه به فارسی برگردانده شده. ابتدا روایی آن تایید شد. برای بررسی پایایی پرسشنامه, این ابزار در اختیار بیست نفر از معلمان ابتدایی در دو مقطع زمانی به فاصله چهار هفته قرار داده شد. در 2 نوبت آزمون – بازآزمون, پایایی این ابزار با استفاده از آماره ی آلفای کرونباخ مورد مطالعه قرار گرفت.نتایج: میزان آلفای کرونباخ کل پرسشنامه در آزمون – باز آزمون اول برابر با %3958 محاسبه گردید. درصورت حذف سوالات پیشنهادی بخش هایی از پرسشنامه در این مرحله میزان آلفای کرونباخ به حداکثر %6037 می رسید. به جای حذف این سوالات, با تغییر در نگارش آنها مجددا روایی و پایایی مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه نهایی روایی مناسب, و پایایی در حد بسیار مطلوب با آلفای کرونباخ برابر با مقدار %8523 محاسبه گردید.نتیجه گیری: در توسعه ابزارهای سنجش با استفاده از پرسشنامه های ترجمه شده, توجه مفاهیم زبانی و تفاوت های فرهنگی لازم است. در مطالعه فعلی تغییر در نحوه نگارش سوالات نتایج آلفای کرونباخ را به حد بسیار مطلوب رسانید. بنابراین پرسشنامه در شکل کنونی برای استفاده در جمعیت های بزرگتر (شهر یا شهرستان) و حتی به صورت کشوری قابل بهره برداری است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مهربان، داراب، صمدزاده، سعید، موسوی، میترا، و صالحی، مسعود. (1384). توسعه ابزاری به منظور ارزیابی آگاهی آموزگاران از اختلال عملکرد ادراری دانش آموزان مقطع دبستان در ارومیه . مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، 16(4)، 218-220. SID. https://sid.ir/paper/63639/fa

Vancouver: کپی

مهربان داراب، صمدزاده سعید، موسوی میترا، صالحی مسعود. توسعه ابزاری به منظور ارزیابی آگاهی آموزگاران از اختلال عملکرد ادراری دانش آموزان مقطع دبستان در ارومیه . مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)[Internet]. 1384؛16(4):218-220. Available from: https://sid.ir/paper/63639/fa

IEEE: کپی

داراب مهربان، سعید صمدزاده، میترا موسوی، و مسعود صالحی، “توسعه ابزاری به منظور ارزیابی آگاهی آموزگاران از اختلال عملکرد ادراری دانش آموزان مقطع دبستان در ارومیه ،” مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، vol. 16، no. 4، pp. 218–220، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/63639/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا