مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,330
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

873
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مهارت های اجتماعی، بی حوصلگی و مشکلات خواب در دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی و دانش آموزان عادی

صفحات

 صفحه شروع 1067 | صفحه پایان 1075

چکیده

 پیش زمینه و هدف: مشکلات و ناسازگاری های کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه - بیش فعالی لزوم توجه بیشتر به این اختلال را روشن تر می سازد. هدف پژوهش حاضر, مقایسه مهارت های اجتماعی, بی حوصلگی و کیفیت خواب در دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی و دانش آموزان عادی بود.مواد و روش کار: پژوهش حاضر توصیفی از نوع علی - مقایسه ای بود. جامعه آماری دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی در مدارس شهر تبریز بودند که از میان تعداد 30 دانش آموز (15 پسر و 15 دختر) دارای نقص توجه / بیش فعالی و 30 دانش آموز (15 پسر و 15 دختر) عادی با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه کانرز فرم والدین, آزمون هوشی ریون, پرسشنامه های مهارت اجتماعی ماتسون, بی حوصلگی فارمر و ساندبرگ و سنجش عادات خواب کودکان اونز و همکاران استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل واریانس چند متغیره (MANOVA) استفاده گردید.یافته ها: نتایج نشان داد که در مهارت های اجتماعی, بی حوصلگی و کیفیت خواب بین دانش آموزان دارای نقص توجه / بیش فعالی و دانش آموزان عادی تفاوت معناداری وجود دارد.بحث و نتیجه گیری: با توجه به اینکه کودکان دارای اختلال بیش فعالی / کاستی توجه, مهارت های اجتماعی ضعیف تر و بی حوصلگی و مشکلات خواب بیشتری دارند؛ بنابراین توجه به برنامه های آموزشی و درمانی موثر بر مهارت های اجتماعی و افزایش حوصلگی و خواب در این دانش آموزان اهمیت ویژه ای دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبرزاده، داوود، هویدا، فرناز، قلعه گیر و آسان، نصراله، و مصرآبادی، جواد. (1393). مقایسه مهارت های اجتماعی, بی حوصلگی و مشکلات خواب در دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی و دانش آموزان عادی. مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، 25(12)، 1067-1075. SID. https://sid.ir/paper/63949/fa

    Vancouver: کپی

    اکبرزاده داوود، هویدا فرناز، قلعه گیر و آسان نصراله، مصرآبادی جواد. مقایسه مهارت های اجتماعی, بی حوصلگی و مشکلات خواب در دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی و دانش آموزان عادی. مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)[Internet]. 1393؛25(12):1067-1075. Available from: https://sid.ir/paper/63949/fa

    IEEE: کپی

    داوود اکبرزاده، فرناز هویدا، نصراله قلعه گیر و آسان، و جواد مصرآبادی، “مقایسه مهارت های اجتماعی, بی حوصلگی و مشکلات خواب در دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی و دانش آموزان عادی،” مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، vol. 25، no. 12، pp. 1067–1075، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/63949/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button