مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,069
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

909
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش برنامه تاب آوری پن بر تنظیم شناختی هیجان افراد افسرده

صفحات

 صفحه شروع 1019 | صفحه پایان 1027

چکیده

 پیش زمینه و هدف: تنظیم شناختی هیجان نقشی پرمایه پدیدآیی مشکلات هیجانی و ازجمله افسردگی دارند. با توجه به آموزش پذیر بودن فرایند تنظیم شناختی هیجان, مطالعه حاضر به بررسی اثرات شرکت در برنامه تاب آوری پن بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان افراد افسرده می پردازد.مواد و روش کار: پژوهش حاضر پژوهشی نیمه آزمایشی بوده و طرح پژوهش حاضر پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل دانشجویان دانشگاه تبریز که در سال 1392 فرم پایش سلامت را تکمیل نموده اند می باشد. افرادی که نمره افسرده کسب نمودند, فراخوانی شده و ارزیابی مجدد شده و به روش تصادفی به دو گروه تقسیم و جایگزین شدند. در مورد گروه آزمایش 10 جلسه دو ساعته برنامه تاب آوری پن اجرا گردید. گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت ننمود.یافته ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بین دو گروه آزمایش و کنترل پس از اجرای برنامه, در راهبردهای تنظیم هیجان منفی تفاوت معنی داری وجود دارد (F=15.71, P£0.001) و افرادی که آموزش دریافت می کنند, به میزان کم تری از راهبردهای منفی تنظیم هیجان استفاده می کنند. به علاوه آموزش تاب آوری پن بر استفاده از راهبردهای مثبت هیجان در گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری ندارد (F=1.7, P=N.S).نتیجه گیری: یافته ها گویای اهمیت آموزش تاب آوری در کاهش میزان فرایندهای تنظیم شناختی ناسازگار است که می تواند برای پیشگیری و درمان مثمر ثمر واقع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلامی، سمیه، و واحدی، شهرام. (1394). اثربخشی آموزش برنامه تاب آوری پن بر تنظیم شناختی هیجان افراد افسرده. مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، 26(12)، 1019-1027. SID. https://sid.ir/paper/64023/fa

    Vancouver: کپی

    غلامی سمیه، واحدی شهرام. اثربخشی آموزش برنامه تاب آوری پن بر تنظیم شناختی هیجان افراد افسرده. مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)[Internet]. 1394؛26(12):1019-1027. Available from: https://sid.ir/paper/64023/fa

    IEEE: کپی

    سمیه غلامی، و شهرام واحدی، “اثربخشی آموزش برنامه تاب آوری پن بر تنظیم شناختی هیجان افراد افسرده،” مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، vol. 26، no. 12، pp. 1019–1027، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/64023/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button