مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

922
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

439
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی توان بخشی نوروسایکولوژیک ترکیبی بر کارکردهای شناختی و رفتاری کودکان با اختلال بیش فعالی/کمبود توجه

صفحات

 صفحه شروع 733 | صفحه پایان 781

چکیده

 پیش زمینه و هدف: اختلالات کارکردهای شناختی به عنوان اجزاء اختلال بیش فعالی/کمبود توجه در نظر گرفته می شود. کارکردهای شناختی می توانند توسط تمرینات توان بخشی شناختی و نوروسایکولوژیک بازترانی شوند. هدف از این مطالعه, بررسی اثربخشی توان بخشی نوروسایکولوژیک ترکیبی بر کارکردهای شناختی کودکان ADHD می باشد.مواد و روش کار: پژوهش حاضر از نوع طرح های شبه آزمایشی پیش آزمون- پس آزمون با یک گروه می باشد. شرکت کنندگان این پژوهش تعداد 12 نفر کودک ADHD در دامنه سنی 7-13 سال بودند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و توسط پرسشنامه کانرز فرم والدین و آزمون عملکرد پیوسته مورد ارزیابی قرار گرفتند. شرکت کنندگان پژوهش, به مدت 10 جلسه تمرینات توان بخشی نوروسایکولوژیک دریافت کردند. داده های پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و آزمون تی زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون t زوجی نشان داد که بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون شرکت کنندگان در پرسشنامه کانرز والدین (P<0.001) و آزمون عملکرد پیوسته (P<0.0001) تفاوت معنی دار وجود دارد.بحث و نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که توان بخشی نوروسایکولوژیک ترکیبی با تاثیر بر نواحی مغزی مرتبط با توجه پایدار و بازداری باعث بهبود این کارکردها می شود. همچنین بهبود توجه پایدار و بازداری منجر به کاهش علائم بیش فعالی در کودکان ADHD می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، مهران، دهقان، کامران، داداشی، سیامک، و حسین پور، محمدرضا. (1395). بررسی اثربخشی توان بخشی نوروسایکولوژیک ترکیبی بر کارکردهای شناختی و رفتاری کودکان با اختلال بیش فعالی/کمبود توجه. مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، 27(9)، 733-781. SID. https://sid.ir/paper/64403/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی مهران، دهقان کامران، داداشی سیامک، حسین پور محمدرضا. بررسی اثربخشی توان بخشی نوروسایکولوژیک ترکیبی بر کارکردهای شناختی و رفتاری کودکان با اختلال بیش فعالی/کمبود توجه. مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)[Internet]. 1395؛27(9):733-781. Available from: https://sid.ir/paper/64403/fa

    IEEE: کپی

    مهران سلیمانی، کامران دهقان، سیامک داداشی، و محمدرضا حسین پور، “بررسی اثربخشی توان بخشی نوروسایکولوژیک ترکیبی بر کارکردهای شناختی و رفتاری کودکان با اختلال بیش فعالی/کمبود توجه،” مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، vol. 27، no. 9، pp. 733–781، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/64403/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button