Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,961
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,079
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر افزایش اعتماد مشتریان در خرید کالا و خدمات اینترنتی

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 97

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر بر افزایش اعتماد مشتریان در خرید کالا و خدمات اینترنتی انجام گرفته است. امروزه امنیت و عدم اعتماد مهم ترین و اصلی ترین نگرانی مشتریان در خرید کالا و خدمات اینترنتی می باشد. مطالعات بسیاری در زمینه شناخت و ابعاد اعتماد انجام گرفته است. از آن جا که اعتماد مشتری هم از نظر منطقی و هم تجربی متغیر مهمی در روابط می باشد, لذا ضرورت دارد تا سازمان های ارائه دهنده کالا و خدمات اینترنتی در جهت حفظ و نگهداری مشتریان گام بردارند.در این پژوهش مدل لی و توربان به عنوان مدل پایه پژوهش برگزیده شده است که با مطرح کردن 6 فرضیه تاثیر هر یک از عوامل اعتبار درک شده از سازمان ها و شرکت های ارائه دهنده کالا و خدمات, عوامل زمینه ای و زیر ساخت های الکترونیکی کشور, عوامل فردی, دانش مشتریان, زمینه تجربی, ریسک پذیری, بر اعتبار مشتریان با روش توصیفی مورد مطالعه قرار گرفتند. با توجه به خصوصیات جامعه آماری این پژوهش از روش نمونه گیری طبقه بندی شده استفاده شد. جهت تعیین حجم نمونه پژوهش, از روش برآورد حجم نمونه کوکران استفاده شده است. پرسشنامه ای بر اساس طیف لیکرت طراحی و بین نمونه ای متشکل از 384 نفر توزیع شد. کل جامعه آماری به سه گروه تقسیم شدند که از میان 384 نفر جامعه آماری تعداد 128 پرسشنامه در میان بانک ها, که از نمونه گیری طبقه بندی شده استفاده شده, 128 پرسشنامه نیز به روش نمونه گیری تصادفی بین مشتریان فروشگاه های زنجیره ای رفاه, نمایندگی های سونی, سامسونگ, ال جی, شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت و 128 پرسشنامه باقی مانده در بین فروشندگان و مشتریان نمایشگاه هایی که در فاصله زمانی دو ماه از ابتدای شهریور ماه 90 تا ابتدای آبان ماه 90 در محل دائمی نمایشگاه های سنندج برپا شد, با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده, توزیع شد. یافته های پژوهش هر 6 فرضیه را تایید می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شیخی، آزاده، شافعی، رضا، و فاروقی، هیوا. (1393). بررسی عوامل موثر بر افزایش اعتماد مشتریان در خرید کالا و خدمات اینترنتی. مدیریت بازاریابی، 9(22)، 77-97. SID. https://sid.ir/paper/218998/fa

    Vancouver: کپی

    شیخی آزاده، شافعی رضا، فاروقی هیوا. بررسی عوامل موثر بر افزایش اعتماد مشتریان در خرید کالا و خدمات اینترنتی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1393؛9(22):77-97. Available from: https://sid.ir/paper/218998/fa

    IEEE: کپی

    آزاده شیخی، رضا شافعی، و هیوا فاروقی، “بررسی عوامل موثر بر افزایش اعتماد مشتریان در خرید کالا و خدمات اینترنتی،” مدیریت بازاریابی، vol. 9، no. 22، pp. 77–97، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218998/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا