مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,058
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش متقابل بر درس روخوانی فارسی و عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 پژوهش حاضر, به منظور بررسی تاثیر آموزش متقابل بر پیشرفت درس روخوانی فارسی دانش آموزان پایه دوم و عزت نفس دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی انجام گرفت. بدین منظور دانش آموزان دختر پایه دوم و چهارم ابتدایی که در مدارس دولتی منطقه 19 آموزش و پرورش شهر تهران مشغول به تحصیل بودند به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شدند. از میان این گروه 34 دانش آموز از پایه چهارم که داوطلب نقش معلمی بودند و 34 دانش آموز پایه دوم که نمره آنها در درس روخوانی فارسی از نمره میانگین کلاس پایین تر یا معادل آن بود, با روش نمونه گیری چند مرحله ای خوشه ای به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. افراد گروه نمونه به طور تصادفی در گروه آزمایشی و گروه کنترل گمارده شدند. روش پژوهش آزمایشی و بر اساس طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل صورت گرفته است. افراد گروه آزمایش به مدت 24 جلسه 45 دقیقه ای تحت روش آموزش متقابل قرار گرفتند. در طول این دوره گروه های کنترل آموزشی دریافت نکردند. قبل از اجرای برنامه آموزش متقابل, آزمون روخوانی فارسی از دانش آموزان کلاس دوم و آزمون عزت نفس از دانش آموزان کلاس چهارم به عمل آمد. پس از پایان دوره آموزش, مجددا آزمون رو خوانی فارسی از دانش آموزان کلاس دوم و آزمون عزت نفس از دانش آموزان کلاس چهارم, گروه آزمایش به عمل آمد. نتایج, نشان دهنده تاثیر مثبت این مداخله بر افزایش نمره درس روخوانی فارسی دانش آموزان پایه دوم و همچنین افزایش نمره آزمون عزت نفس دانش آموزان پایه چهارم گروه آزمایش بود. لذا, می توان از این راهبرد به عنوان مکمل نظام آموزشی فعلی کمک گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بازرگان، زهرا، و برارپور، گلرخ. (1391). اثربخشی آموزش متقابل بر درس روخوانی فارسی و عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدایی. پژوهشهای روان شناختی، 15(1 (پیاپی 29))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/66303/fa

    Vancouver: کپی

    بازرگان زهرا، برارپور گلرخ. اثربخشی آموزش متقابل بر درس روخوانی فارسی و عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدایی. پژوهشهای روان شناختی[Internet]. 1391؛15(1 (پیاپی 29)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/66303/fa

    IEEE: کپی

    زهرا بازرگان، و گلرخ برارپور، “اثربخشی آموزش متقابل بر درس روخوانی فارسی و عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدایی،” پژوهشهای روان شناختی، vol. 15، no. 1 (پیاپی 29)، pp. 0–0، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/66303/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا