مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,059
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

954
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر در رضامندی مراجعین از خدمات مشاوره ای

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 32

چکیده

 در این پژوهش رابطه بین متغیرهای مربوط به مراجع, موقعیتی و فرایندی با رضامندی مراجعین از خدمات مشاوره ای مورد بررسی قرار گرفت.با توجه به هدف و متغیرها این پژوهش در زمره تحقیقات پیمایشی است. جامعه آماری کلیه مراجعین به مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی توحید در سال تحصیلی 81-82 بود که با بهره گیری از روش نمونه گیری در دسترس 126 نفر از مراجعینی که ارتباط خود را با مرکز قطع کرده بودند, به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها, پرسش نامه 23 سوالی محقق ساخته اجرا گردید و تحلیل داده ها با استفاده از روش های آمار استنباطی آزمون t, تحلیل واریانس و آزمونی تعقیبی شفه انجام شد.متغیرهای سن, جنس, وضعیت تاهل و تحصیلات مراجعان با رضامندی آنان رابطه معنادار نداشت, ولی متغیرهای تعداد جلسات و طول جلسات درمانی, پذیرش به موقع مراجع, نحوه برخورد همکاران واحد پذیرش, پایبندی مراجع به انجام تکالیف, نگرش نسبت به مشاوره با رضامندی مراجعین رابطه معنادار دارد.نتایج حاصل از ارزیابی مراجعان می تواند منبعی مفید و قابل اطمینان برای حرکت های کلی مراکز مشاوره و درمان و نیز جهت دادن به فعالیت های آنان باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هادیان، مینا، جلیلوند، مریم، سالاری فر، محمدحسن، و صالحی، منصور. (1385). بررسی عوامل موثر در رضامندی مراجعین از خدمات مشاوره ای. مطالعات روان شناختی، 2(2-1)، 19-32. SID. https://sid.ir/paper/67628/fa

    Vancouver: کپی

    هادیان مینا، جلیلوند مریم، سالاری فر محمدحسن، صالحی منصور. بررسی عوامل موثر در رضامندی مراجعین از خدمات مشاوره ای. مطالعات روان شناختی[Internet]. 1385؛2(2-1):19-32. Available from: https://sid.ir/paper/67628/fa

    IEEE: کپی

    مینا هادیان، مریم جلیلوند، محمدحسن سالاری فر، و منصور صالحی، “بررسی عوامل موثر در رضامندی مراجعین از خدمات مشاوره ای،” مطالعات روان شناختی، vol. 2، no. 2-1، pp. 19–32، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67628/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button