مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

822
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

527
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سطح رضامندی بیماران بستری شده از خدمات ارایه شده در بیمارستانهای استان بوشهر در سال 1378

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 59

چکیده

 میزان رضایت 440 بیمار بستری شده در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از خدمات ارائه شده توسط پزشکان, پرستاران و واحدهای آزمایشگاهی, رادیولوژی, تسهیلاتی, تغذیه ای و خدمات عمومی مورد بررسی قرار گرفت. برای این منظور پرسشنامه ای که حاوی مشخصات دموگرافیک و سئوالات پژوهش بود, برای هر یک از بیمارانی که از اسفند 1378 تا خرداد 1379 در بیمارستانهای استان بوشهر بستری گردیدند تکمیل شد. تجزیه و تحلیل داده ها مشخص نمود که بیشترین میزان رضامندی از خدمات پرستاری است (با امتیاز 89 از 100 نمره) و کمترین میزان رضامندی, مربوط به تسهیلات بیمارستانهاست (65 از 100 نمره). در این پژوهش مشخص گردید در مجموع, 88% بیماران از عملکرد کلی بیمارستانها رضایت داشته اند و میزان رضامندی زنان از مردان بیشتر است (P<0.01). همچنین روستانشینان رضایت بیشتری از خدمات درمانی نسبت به شهرنشینان دارند (P<0.01). فاکتور دیگری که بر روی میزان رضایت بیماران موثر شناخته شد, سطح سواد آنها بوده است. افراد با تحصیلات دانشگاهی, کمترین میزان رضامندی و افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم, بیشترین رضامندی را از خدمات داشته اند (P<0.01). از نظر 83.6% بیماران بستری شده, پزشکان معالج افرادی خوش خلق و تنها 1.4 درصد, پزشکان را بدخلق معرفی کرده اند. این ارقام در رابطه با پرستاری به ترتیب 81.8 و 2.3 درصد بوده است. با توجه به نتایج حاصله, برای توسعه خدمات پزشکی در بیمارستانها, بمنظور افزایش سطح رضامندی بیماران از خدمات بیمارستانی, برنامه ریزی مناسب می بایست صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

هاشمی، سیدمحسن، محمدی باغ ملایی، مسعود، قائدی، حسین، و غفاریان شیرازی، حمیدرضا. (1380). سطح رضامندی بیماران بستری شده از خدمات ارایه شده در بیمارستانهای استان بوشهر در سال 1378 . طب جنوب، 4(1)، 53-59. SID. https://sid.ir/paper/33984/fa

Vancouver: کپی

هاشمی سیدمحسن، محمدی باغ ملایی مسعود، قائدی حسین، غفاریان شیرازی حمیدرضا. سطح رضامندی بیماران بستری شده از خدمات ارایه شده در بیمارستانهای استان بوشهر در سال 1378 . طب جنوب[Internet]. 1380؛4(1):53-59. Available from: https://sid.ir/paper/33984/fa

IEEE: کپی

سیدمحسن هاشمی، مسعود محمدی باغ ملایی، حسین قائدی، و حمیدرضا غفاریان شیرازی، “سطح رضامندی بیماران بستری شده از خدمات ارایه شده در بیمارستانهای استان بوشهر در سال 1378 ،” طب جنوب، vol. 4، no. 1، pp. 53–59، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/33984/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button