مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,946
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

721
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه رضایتمندی دانشجویان از ارائه خدمات دانشجویی در دانشگاه پیام نور

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 139

چکیده

 امروزه, به دلیل مباحث رقابتی جدیدی که در بسیاری از دانشگاههای ایران به وجود آمده, آنها را در یک فرایند تغییر درگیر ساخته است و بر این اساس, سعی می کنند تا رضایت بیشتری را برای مشتریان و دانشجویان خود فراهم آورند. رضایتمندی بازتاب موثر بودن تمام حیطه های آموزشی از نظر علمی و عملی است. پژوهش حاضر با هدف مطالعه رضایتمندی دانشجویان از ارائه خدمات دانشجویی در دانشگاه پیام نور انجام شد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و روش آن میدانی و از نوع توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری (29537 نفر) دانشجویان ورودی دوره کارشناسی سالهای 1384, 1385 و 1386 دانشگاه پیام نور مرکز تهران بودند که بر اساس جدول مورگان تعداد 379 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای سهمیه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته ای بود که روایی و پایایی آن در پژوهش ایزدی و همکاران 0.88 حاصل شده است. در این پژوهش تحلیلها با استفاده از نرم افزار SPSS, آماره های توصیفی و با توجه به ماهیت سوالهای پژوهش از آزمون مناسب آماری t-test و تحلیل واریانس یکطرفه استفاده شده است. نتایج نشان داد میانگین مشتری محوری دانشگاه پیام نور در سطح کم ارزیابی می شود و این بدان معناست که دانشجویان رضایت کمی از نحوه ارائه خدمات آموزشی دانشگاه دارند. همچنین, تفاوت معناداری بین گروههای آموزشی دانشگاه پیام نور مرکز تهران در مقایسه با یکدیگر از نظر مشتری محوری مشاهده نشد و میزان مشتری محوری دو دانشکده علوم انسانی و علوم پایه به یک اندازه بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاتمی فر، خدیجه، کاکوجویباری، علی اصغر، و سرمدی، محمدرضا. (1392). مطالعه رضایتمندی دانشجویان از ارائه خدمات دانشجویی در دانشگاه پیام نور. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 19(4 (70))، 117-139. SID. https://sid.ir/paper/67848/fa

    Vancouver: کپی

    حاتمی فر خدیجه، کاکوجویباری علی اصغر، سرمدی محمدرضا. مطالعه رضایتمندی دانشجویان از ارائه خدمات دانشجویی در دانشگاه پیام نور. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1392؛19(4 (70)):117-139. Available from: https://sid.ir/paper/67848/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه حاتمی فر، علی اصغر کاکوجویباری، و محمدرضا سرمدی، “مطالعه رضایتمندی دانشجویان از ارائه خدمات دانشجویی در دانشگاه پیام نور،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 19، no. 4 (70)، pp. 117–139، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67848/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا