مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

992
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

402
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

علل انگیزش معلمان دوره ابتدایی استان کردستان به تحصیل در آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 79

چکیده

  با توجه به اینکه منابع انسانی ارزشمندترین منابعی هستند که کشورهای درحال توسعه می‎توانند از آنها برای نیل به توسعه بهره ببرند, لازم است که این جوامع در خصوص آموزش نیروی انسانی برنامه‎ریزی کنند. دانشگاهها بهترین مراکزی هستند که در هر کشور به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه می‎پردازند. سازمانهای آموزش و پرورش می‎توانند با همکاری دانشگاهها نیروی انسانی مورد نیاز خود را تامین کنند. هدف از ارایه این مقاله آشنایی با علل گرایش معلمان دوره‎ ابتدایی استان کردستان به تحصیل در دور‎ه‎ های آموزش عالی و ترتیب اولویت آنهاست. روش تحقیق پیمایشی و برای جمع‎آوری اطلاعات از یک پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی استان کردستان است که در مراکز آموزش عالی به تحصیل مشغول هستند. با استفاده از روش نمونه ‎گیری تصادفی طبقه‎ای 260 نفر شامل 93 نفر زن و 167 نفر مرد انتخاب شدند که با ارسال پرسشنامه, اطلاعات از آنها جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون t , تجزیه و تحلیل رگرسیون چند متغیری و تحلیل واریانس استفاده شد.  نتایج نشان داد که نیاز به ارتقای پایگاه اجتماعی (B=1.195), نیاز به افزایش توانایی کاربرد دانش و مهارتهای شغلی(B=0.546), تمایل به تدریس در دوره‎های بالاتر تحصیلی (B=-0.346) و تمایل به احراز مشاغل بالاتر و مهم‎تر(B=-0502) بیشترین تاثیر را در گرایش معلمان دوره ابتدایی استان کردستان به تحصیل در دوره‎های آموزش عالی دارند.  در پایان با استفاده از دو روش کتابخانه‎ای و میدانی و بهره‎ گرفتن از یافته‎ های حاصل از تجزیه و تحلیل رگرسیون و ماتریس همبستگی(رابطه هر یک از متغیرها), با استفاده از روش تحلیل مسیر نتیجه مطالعه به ‎‎صورت یک مدل ترکیبی نظری – تجربی ارایه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، رضا، صباغیان، زهرا، و صالح صدق پور، بهرام. (1384). علل انگیزش معلمان دوره ابتدایی استان کردستان به تحصیل در آموزش عالی . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 11(4-3 (38-37))، 53-79. SID. https://sid.ir/paper/67884/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی رضا، صباغیان زهرا، صالح صدق پور بهرام. علل انگیزش معلمان دوره ابتدایی استان کردستان به تحصیل در آموزش عالی . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1384؛11(4-3 (38-37)):53-79. Available from: https://sid.ir/paper/67884/fa

    IEEE: کپی

    رضا محمدی، زهرا صباغیان، و بهرام صالح صدق پور، “علل انگیزش معلمان دوره ابتدایی استان کردستان به تحصیل در آموزش عالی ،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 11، no. 4-3 (38-37)، pp. 53–79، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67884/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button